• دوشنبه ٢٧ شهريور ١٤٠٢-١٦:٣٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٥١٩
صادقی در نشست خبری کمیسیون برنامه و بودجه:

غیر حضوری کردن خدمات اقدامی در راستای افزایش رضایتمندی شهروندان است

نشست خبری کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با موضوع بررسی عملکرد ۲ ساله این کمیسیون برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، احمد صادقی در این نشست با تاکید بر این مهم که هوشمندسازی در دوره جدید از مدیریت شهری مورد توجه تمام اعضای شورا بوده، اظهار کرد: الکترونیکی کردن فرآیندها، اتصال به درگاه واحد مجوزهای دولت و غیرحضوری شدن خدمات اهداف ما در کمیته شفافیت و هوشمند سازی بوده است که آن را دنبال می کنیم.
وی ادامه داد: 80 فرایند در بخش الکترونیکی کردن فرایند ها مشخص شده که می بایست به آن جامه عمل بپوشانیم. 
وی با بیان اینکه محاسبه عوارض خدمات فنی تا چند ماه پیش به صورت دستی انجام می‌شد، تصریح کرد: امروز این فرآیند کاملاً الکترونیکی شده و تمام موارد به صورت سامانه‌ای انجام می‌شود. این یک اقدام بزرگ بوده و نباید آن را کوچک شمرد و امیدواریم این مسیر ادامه پیدا کند. 
صادقی با اشاره به ارائه پایان کار آپارتمانی به صورت الکترونیکی، خاطرنشان کرد: این اقدام نیز در راستای ارایه خدمات به صورت غیر حضوری است و با این اقدام از ترددهای غیرضروری، ترافیک و آلودگی هوا جلوگیری می‌شود و شهروندان در همین مسیر در اداره شهر مشارکت می کنند.
رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران گفت: قطعاً غیرحضوری کردن خدمات باید در بستر اتوماسیون اتفاق بیفتد که شفافیت و رصد را به دنبال خواهد داشت.
وی با یادآوری این مهم که ۲۹ اقدام طی سال جاری در سامانه شفافیت به روز شده است، تصریح کرد: تمامی این موارد در سامانه شفافیت به روز است و قابلیت مشاهده دارد.
صادقی با تأکید بر اینکه محوریت اقدامات شهرداری، اتصال به درگاه واحد، دولت است، یادآور شد: باید از طریق این درگاه به سامانه‌های شهرداری متصل شد در این رابطه باید جلساتی را با دولت برگزار کرد تا زیرساخت‌ها از سوی دولت فراهم شود. شهرداری تهران جلسات زیادی را در این خصوص برگزار کرده و برای اتصال به درگاه آمادگی کامل دارد و نواقص باید توسط دولت رفع شود.
صادقی در ادامه و در پاسخ به سئوال خبرنگار روزنامه اعتماد مبنی بر لطمه دیدن زیر سامانه های شهرداری در حمله سایبری سال گذشته گفت: فایل‌های پشتیبان از جمله طرح های تفصیلی پس از حمله سایبری به سامانه های شهرداری تهران در سال گذشته بارگذاری شده است، و از این بابت هیچ نگرانی ای وجود ندارد. 
وی اظهار کرد: اینکه حمله های سایبری زیرساخت‌ها را دچار مشکل کرد، جای شک نیست. در مدت کوتاهی دسترسی‌ها قطع شد و ممکن است موارد جزئی وجود داشته باشد که باید به صورت موردی بررسی شود.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: