• يکشنبه ٥ شهريور ١٤٠٢-٠٩:٣٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٤٠٧
صادقی در برنامه صبح و گفتگو:

بازار تهران به مكان تاریخی و تفریحی تبدیل شود

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینكه بازار تهران با وضعیت ایمنی فعلی باید تعطیل و منتقل شود و انتقال آن هم امكانپذیر است گفت: بازار تهران باید به مكان تاریخی تفریحی تغییر كاربری داده و به مكانی برای فعالیت های خاص تبدیل شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، صادقی، عضو شورای اسلامی شهر تهران و مسئول كمیته هوشمندسازی در مصاحبه تلفنی با برنامه «صبح و گفتگو» رادیو گفت وگو درباره ملك های مجهول المالك در بازار تهران اظهار كرد: بحث ایمنی بازار تهران سالهاست كه مطرح است و مطالعات زیادی هم برای ایمن سازی بازار تهران انجام شده است.
وی افزود: ایمن سازی مجموعه های تجاری مستلزم نوسازی بافت های فرسوده است و نوسازی بافت های فرسوده هم نیازمند این است كه مالك مراجعه كند و با ارائه سند، درخواست پروانه بهسازی ملك دهد اما مالكان بسیاری از املاكی كه استفاده می شوند سند ندارند.
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در كنار املاك مجهول المالك و دیگر مسائل و مشكلات، قسمتی از بازار تهران هم موقوفه است كه این موقوفات در بحث نوسازی، امكان پروانه گرفتن ندارند چون مالك مراجعه نمی كند و متولی هم متولی خاص است.
صادقی با بیان اینكه مصوبات ما در شورای شهر مانع تغییر كاربری املاك بازار تهران به انبار و كارگاه و مشاغل خطرساز مانند انبار كیف و كفش و كاغذ و مواد اشتعال زا بود اظهار كرد: اصناف از سال ۱۳۹۷ به بعد به این قضیه توجه نكردند و متأسفانه تغییر كاربری دادند.
وی عنوان كرد: روز گذشته در صحن شورای شهر پیشنهاد شد كه شهرداری لایحه ای را تنظیم و برای یك سری كسب و كارها در بازار تهران محدودیت هایی را ایجاد كند چون این محدودیت ها كمك می كند كه قسمتی از اشتغالات ریسك پذیر را از بازار تهران خارج كنیم و اجازه فعالیت در سطح بازار تهران را ندهیم.
عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینكه شورای شهر از همكاری و كمك های قوه قضائیه و دادگستری استقبال می كند گفت: قوه قضائیه و دادگستری در ایمن سازی مكان های پرخطر خیلی كمك كردند و امیدواریم بازار تهران را هم در دستور كار خودشان قرار دهند.
صادقی تصریح كرد: بازار تهران با وضعیت ایمنی فعلی باید تعطیل و منتقل شود و انتقال آن هم امكانپذیر است. بازار تهران باید به مكان تاریخی تفریحی تغییر كاربری داده و به مكانی برای فعالیت های خاصی تبدیل شود كمااینكه بازار قزوین نیز به یك مكان تاریخی و تفریحی تبدیل شده است.
وی افزود: املاك مجهول المالك املاكی است كه مالك آگهی عمومی را برای ثبت انجام داده اما برای صدور سند پیگیری نكرده است و همین موضوع، نوسازی بازار تهران و انبارها را دچار مشكل كرده است.

 

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: