• شنبه ٢٧ خرداد ١٤٠٢-١٠:٢٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٦٨٤٩
احمد صادقی:

واکنشها به لایحه برج باغ‌ها سیاسی کاری است

عضو شورای شهر تهران برخی از مواضع عنوان شده در خصوص لایحه برج باغها را سیاسی کاری خواند و گفت: این لایحه پس از اینکه به صحن شورای شهر تهران بیاید حتما برای تصویب آن از جامعه کارشناسی و نخبگان نظر سنجی خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، احمد صادقی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری ساختمان آنلاین، در پاسخ به این سوال که اخیرا جامعه مهندسان مشاور با صدور بیانیه ای نسبت به لایحه برج باغ‌ها واکنش نشان داده است و مخالفت خود را مطرح کرده اند اظهارداشت: این واکنش ها سیاسی کاری است چرا که این لایحه اولا هنوز به تصویب نرسیده است وهمچنین برخلاف آنچه که فضا سازی شده است این لایحه قرار نیست با تبعات زیست محیطی و تخریب باغ ها همراه باشد.
صادقی با انتقاد از قانونی که در گذشته در خصوص برج باغ ها در شورای چهارم و پنج به تصویب رسیده بود تاکید کرد: مصوباتی که پیش از این در خصوص برج باغ ها تصویب شده بود به نوعی رویه افراط و تفریط در پیش گرفته شده بود. چرا که به عنوان مثال مصوبه برج باغ‌ها در دوره چهارم به این صورت بود که ۳۰ درصد در ۱۱ طبقه اجازه ساخت به مالک می‌داد و در دوره پنجم این میزان به ۱۵ درصد و در دو طبقه کاهش پیدا کرد.
عضو شوری شهر تهران تاکید کرد: این رویکرد به نوعی افراط و تفریط بود چرا که مصوبه دوره چهارم سبب شد تخریب باغات شد و مصوبه دوره پنجم نیز که به ۱۵ درصد در دوطبقه کاهش پیدا کرد، انگیزه ای در مالکان برای حفظ باغات ایجاد نکرد.
صادقی لزوم در پیش گرفتن سیاست میانه روی در تدوین قوانین مربوط به باغات را یادآور شد و خاطر نشان ساخت: قوانین باید نه افراطی و نه تفریطی باشد به طوری که مالکان انگیزه لازم برای حفظ باغهای خود را داشته باشند این در حالی است که اگر قوانین بر خلاف این رویکرد تدوین شوند مالکان باغات خود را رها می کنند.
وی یادآور شد: لایحه باغات هنوز به صحن شورا نیامده است اما در تصویب آن قطعا از نظرات نخبگان و جامعه کارشناسی استفاده خواهد شد.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: