• سه شنبه ١٠ مرداد ١٤٠٢-٠٩:١٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٢٣١
چمران:1-166

ریشه دشمنی استکبار حکمفرمایی قانون اسلامی بر جامعه است/ نگرانی از طولانی شدن صدور مجوز برای تولید واگن‌ مترو

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: امضای قرارداد برای پرداخت پیش پرداخت واگن، انجام شده اما برای ابلاغ و آغاز کار باید جای دیگری نیز تصویب شود و این خبری است که من روز گذشته دریافت کردم و می‌ترسم به این زودی به نتیجه نرسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران؛ مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در یکصد و شصت و ششمین جلسه شورای ششم در ابتدا با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای انقلاب اسلامی و قبولی عزاداری های همه شیعیانان جهان در ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، با یادآوری روز یازدهم مرداد سالگرد شهادت آیت الله شیخ فضل الله نوری، اول‌ مجتهد ايران‌ که در سال 1288 توسط مشروطه خواهان، اعدام شد و مظلومانه به شهادت رسید اظهار داشت: علت مبارزات مبنایی این عالم بزرگ در آغاز جنبش مشروطیت که وی از پیشروهای این جنبش در ایران بود و در صدرآن حوادثی که در آن زمان بوقوع پیوست، اما او که به دنبال مشروعه کردنِ مشروطه بود، از سوی مغرضان آماج توهین و تهمت قرار گرفت و او را به دروغ مخالف مشروطه خواندند.
وی افزود: علت و ماهیت مبارزات آیت الله شیخ فضل الله نوری در اصل فاصله گرفتن از مبانی دینی و مکتبی و رفتن به سوی غربگرایی بود و تا آنجایی پیش رفت که در نهایت منجر به استبداد رضاخانی انجامید؛ جرم شهید آیت‌الله شیخ فضل‌الله نوری مقابله با قوانین غربی و غیراسلامی بود چرا که او می‌خواست قانون اسلامی بر جامعه ایران حاکم باشد اما در نهایت با تبلیغات سوء او را به دار آویختند.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه تأکید کرد: امیدواریم از ره پیمایان و دنبال کنندگان صحیح مسیر ولایت باشیم؛ مسیری که امام خمینی(ره) پایه گذاری کردند و انقلاب اسلامی آن را به دنیا ارائه داد؛ از طرفی ریشه تمام دشمنی هایی که از سوی استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل همین موضوع حکمفرمایی قانون اسلامی بر جامعه است.
 
از روند طولانی صدور مجوز برای تولید واگن‌های مترو نگرانم
مهدی چمران در حاشیه یکصد و شصت و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در جلسه امروز لایحه‌ای در رابطه با نمایشگاه شهر آفتاب بررسی خواهد شد، اظهار کرد: تصمیم گیری مجددی برای نرخ گذاری غرفه‌ها و تشویق بیشتر برای شرکت‌کنندگان انجام خواهد شد.
وی با اشاره به بررسی دو گزارش حسابرسی و پرونده باغات در این جلسه، یادآور شد: هر زمانی که نمایشگاه ها مشکل‌ساز شدند در شورا اعتراض کردیم و جلساتی با مدیرعامل نمایشگاه‌ها برگزار شد و وزیر صمت نیز تأکید داشت که باید برنامه ریزی شود که استفاده درستی از نمایشگاه شهر افتاب و نمایشگاه بین‌المللی صورت بگیرد.
چمران تأکید کرد: جلسه ای در شورا با مدیرعامل نمایشگاه ها خواهیم داشت تا انتقال به نمایشگاه شهر آفتاب عملیاتی شود.وی با بیان اینکه اولین جلسه ستاد مشارکت های محله ای برگزار شد، تصریح کرد: برای افتادن امور روی روال باید هر هفته جلسه برگزار کنیم که روز گذشته جلسه اول آن برگزار شد و قرار بر این شد که شهرداری پنج دستورالعمل را آماده کند تا وارد کار شویم.
چمران با اشاره به انتخاب خسرو دانشجو عضو شورای دوم به عنوان معاون وزیر راه و شهرسازی، خاطرنشان کرد: این حوزه رشته تخصصی ایشان است و انتخاب خوبی صورت گرفته و امیدواریم مشکلات بین شهرداری و وزارت راه با روشن‌بینی و قانون‌گرایی بین دو طرف رفع شود.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه کارکرد بوستان ولایت بنابر تأکید مقام معظم رهبری فضای سبز است، یادآور شد: کارکردهای متناسب نیز در این فضا می‌توان پیش بینی کرد اما قطعاً و یقیناً درصد بیشتری را نمی توان به کارکرد دیگری اختصاص داد و فضای سبز در اولویت است و تنها ۱۰ درصد برای ارائه سایر خدمات خواهد بود.
وی گفت: امضای قرارداد برای پرداخت پیش پرداخت واگن انجام شده اما برای ابلاغ و آغاز کار باید جای دیگری نیز تصویب شود و این خبری است که من روز گذشته دریافت کردم و می‌ترسم به این زودی به نتیجه نرسد و امیدواریم آخرین گام باشد و تولید آغاز شود. در تولید داخلی قراردادها منعقد شده و من خواهم خواست که قراردادها را ارائه داده و توضیح دهند و وزارت صمت نیز به دنبال این است که از ظرفیت کارخانه واگن سازی تهران و اراک استفاده شود.
چمران با بیان اینکه طراحی‌ها باید به روز باشد، گفت: ما تأکید کردیم بیشتر از یک سال و نیم طول نکشد اما باید طراحی و ساخت دقیق و به‌روز باشد.
 
گزارش تصویری این جلسه را در لینک زیر ببینید:

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: