• شنبه ١٠ تير ١٤٠٢-١٣:١٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٦٩٨٣
نادعلی تشریح کرد؛

آخرین وضعیت ساختمان بلدیه؛ پلازای میدان امام آماده برگزاری رویدادهای فرهنگی

سخنگوی شورای شهر تهران درخصوص آخرین وضعیت ساختمان بلدیه توضیحاتی ارائه داد‌.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، علیرضا نادعلی در گفت‌و‌گو با پانا درباره آخرین وضعیت پروژه بلدیه گفت: «‌در این دو سالی که گذشت باید این پروژه به پیشرفت‌هایی می‌رسید‌، سال گذشته به همراه معاون عمران شهرداری تهران بازدیدی از این پروژه داشتیم، حجم باقی‌مانده از پروژه بسیار اندک بود و می‌توان گفت پروژه درحال پایان کار بود.»
وی با اشاره به این‌که این پروژه زودتر باید تعیین تکلیف شود گفت: «این بنا تالارهای مختلفی دارد از جمله تالار اجتماعات و... هر کاربری که برای این بنا تعریف می‌شود جنس آن باید فرهنگی باشد‌. ویژگی‌هایی که در ساختمان دیده شده برگزاری رویدادهای فرهنگی و... است‌.»
 
این عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران ادامه داد‌:‌ «پلازایی که مقابل ساختمان بلدیه قرار دارد ویژه همین کاربری‌ها‌ ایجاد شده‌ و خوشبختانه شهرداری منطقه 12 میدان را از حالت فریز‌شده بیرون آورده و مقداری به آن رسیدگی شده است‌، البته این پلازا باید پهنایش بیشتر شود‌.»
نادعلی افزود: «‌پلازای این میدان برای برگزاری رویدادهای فرهنگی از همین حالا قابل استفاده است و ما هم در شورا باید مطالبه کنیم که زودتر به نتیجه برسد‌. از مسئولان حوزه دعوت کنیم تا در شورای شهر درخصوص این پروژه گزارش ارائه کنند همچنین شنیده‌ام که قرار است مرکز ارتباطات در این ساختمان مستقر شود و در صورتی که این تصمیم نهایی شود محل اتفاقات و رویدادهای فرهنگی است‌.»
مدتی پیش نیز سخنگوی شهردار تهران در نشستی خبری درخصوص ساختمان بلدیه به رسانه‌ها گفته بود‌:‌ تکلیف ساختمان بلدیه مشخص است و انشاءاله این ساختمان با همان هدف‌گذاری اولیه در درجه اول تبدیل به موزه شهرداری تهران و یک فضای کاملا تعاملی میان شهروندان و مدیریت شهری خواهد بود. قرار است این ساختمان محل برگزاری برنامه‌ها، نمایشگاه‌ها، ارائه دستاورد‌های حوزه شهری و محل دیپلماسی عمومی شهر تهران باشد. امیدواریم که فاز اول بلدیه در سال جاری افتتاح شود.
سخنگوی شهرداری تأکید کرد: وضعیت بلدیه کاملا مشخص و در حال پیگیری است، تخصیص اعتبار نیز برای این ساختمان صورت گرفته است و معاونت فنی و عمران در کنار پیمانکار در حال پیشبرد این پروژه هستند، بنای ما این است که هیچ پروژه ناتمامی در شهر باقی نماند. بخش قابل توجهی از رویداد‌های امید و افتخار سال گذشته بر به پایان رساندن پروژه‌های ناتمام تأکید داشت، تلاش کردیم تا پرونده بخش قابل توجهی از پروژه‌های نا تمام را ببندیم، در رابطه با بلدیه نیز این موضوع صدق می‌کند، این ساختمان نیاز شهر است و باید این ظرفیت را فعال کنیم. امیدواریم فاز اول بلدیه امسال راه‌اندازی شود.
محمد آخوندی رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران هم درجریان طرح رصد 2 درخصوص ساختمان میدان امام خمینی (ساختمان معروف به بلدیه) گفته بود: کار ساختمانی با وجود هزینه‌های زیادی که انجام شده هنوز نیمه کاره است و لازم است که تکمیل شود. چرا‌که برای این ساختمان (ساختمان معروف به بلدیه) کاربری موزه و فضای فرهنگی پیش‌بینی شده است و هر چقدر سریعتر این پروژه تکمیل شود به افزایش سرانه‌ها کمک می‌کند.
مهدی پیرهادی رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران هم دو هفته پیش به وضعیت ساختمان بلدیه در میدان امام خمینی، اشاره کرده و گفته بود: این ساختمان سال‌ها است که نیمه کاره رها شده و هیچ استفاده‌ای از آن نمی‌شود. قرار است کاربری این ساختمان چه باشد؟ چرا بعد از گذشت ۲ سال ساختمان بلدیه در این وضعیت دیده می‌شود؟
این عضو شورای شهر تهران به معاونت عمرانی شهرداری تهران تذکر داد که نسبت به تعیین تکلیف این ساختمان در میدان امام خمینی(ره) اقدام کنند.
 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: