• سه شنبه ٢٣ خرداد ١٤٠٢-١٠:١٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٦٨٢٤
در کمیسیون برنامه و بودجه صورت گرفت؛

بررسی آخرین وضعیت فاز نخست پروژه شهید بروجردی / افتتاح فاز نخست تا پایان تیرماه

نشست کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران برای بررسی آخرین وضعیت اجرای فاز نخست پروژه شهید بروجردی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، نشست کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، با حضور محمد آخوندی رئیس و میثم مظفر و ناصر امانی اعضای کمیسیون، شهردار منطقه ۱۸، مدیرعامل سازمان مهندسی عمران، رئیس سازمان املاک، مدیرکل خزانه‌داری، رئیس سازمان بوستان‌ها و فضای سبز و نمایندگان سازمان زیباسازی، اداره کل بودجه، معاونت فنی و عمران برگزار شد. 
این دومین جلسه برای بررسي پیشرفت کار فاز نخست بزرگراه شهید بروجردی در یک ماه گذشته بود، در جلسه گذشته پس از بازدید اعضای کمیسیون برنامه و بودجه از پروژه بزرگراه شهید بروجردی ، مشکلات و موانع در مسیر اتمام پروژه بررسی و صورتجلسه ای در ۱۳ بند تنظیم و وظایف واحدهای مختلف در طول یک ماه مشخص شد. 
در جلسه امروز پیشرفت کارها در يک ماه گذشته بررسی شد،در ابتدا مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران گزارشی از آخرین وضعیت این پروژه را ارائه کرد. به گفته او، پروژه پیشرفت ۹۳ درصدی داشته و طبق آنچه که پیش از این توسط شهرداری به شورا اعلام شده است، تلاش خواهد شد تا پایان تیرماه فاز نخست پروژه شهید بروجردی به بهره‌برداری برسد.
در ادامه مدیرعامل سازمان بوستان‌های شهر تهران نیز گزارشی از آخرین اقدامات این سازمان، برای فضای سبز حدود ۶ هکتاری بزرگراه شهید بروجردی ارائه و اعلام کرد طراحی فضای سبز و اقدامات مربوط به آب‌رسانی آن انجام شده است و با انتخاب پیمانکار اجرای فضای سبز آغاز می شود . 
در فاز نخست پروژه شهید بروجردی ۱۵ پلاک معارض وجود داشت که با اقدامات شهرداری منطقه ۱۸ و همکاری معاونت مالی و اقتصادی همه این املاک تملک و تخریب شد و معابر در اختبار پیمانکار برای اجرای پروژه قرار گرفت . خسروی شهردار منطقه ۱۸ گزارش کاملی در این باره و نیز مراحل تملک ۶ پلاک ثبتی دیگر در فاز دوم پروژه ارائه کرد.
همچنین مقرر شد مکاتبات لازم برای نصب دوربین‌های بزرگراهی انجام شود .
در ادامه این نشست، سازمان زیباسازی شهر تهران مکلف شد همکاری لازم را با شهرداری منطقه ۱۸ برای نصب تابلوهای مربوطه و تندیس شهید بروجردی و نیز سایر اقدامات انجام دهد.
نمایندگان اداره کل بودجه و معاونت فنی و عمران نیز درباره مباحث بودجه ای توضیحاتی ارائه کردند و مقرر شد این مسائل در کمیسیون برنامه و بودجه بررسي و اقدامات لازم برای حل مشکلات بودجه ای انجام گیرد .سازمان املاک نیز موظف شد در دو هفته آینده مسائل مربوط به ملک مخابرات را که بخشی از آن در مسیر بزرگراه قرار گرفته است به طور کامل حل و فصل نماید .
در پایان جلسه نمایندگان معاونت فنی و عمران اعلام کردند تلاش خواهد شد فاز اول بزرگراه شهید بروجردی تا پایان تیر افتتاح شود .

 گزارش تصویری این جلسه را در لینک زیر ببینید:

yun.ir/hnknu2

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: