• سه شنبه ٢٢ فروردين ١٤٠٢-١٣:٣٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٦٣٩٩
در صحن شورا صورت گرفت؛ 139-8

تصویب یک فوریت طرح پیشنهاد اصلاح قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها

یک فوریت طرح «پیشنهاد اصلاح آئین‌نامه اجرایی ماده ۱ قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها به شورای عالی استان‌ها» در یکصد و سی و نهمین جلسه شورا به تصویب اعضاء رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، یک فوریت طرح «پیشنهاد اصلاح آئین‌نامه اجرایی ماده ۱ قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها به شورای عالی استان‌ها» در یکصد و سی و نهمین جلسه شورا مورد بررسی و تصویب اعضاء قرار گرفت.
مهدی عباسی، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا در خصوص این طرح توضیح داد: همانطور که در جریان هستید پیشنهاد اصلاح آئین نامه با تلاش‌های شورای عالی استان‌ها در شهریور ماه ۱۴۰۱ مشمول تغییرات درونی شد که یکی از این تغییرات این بود که نمایندگان شورای اسلامی شهرها در مناطق تبدیل به اعضای شورای اسلامی در کمیسیون‌های ماده ۷ شد. درخواست اعضای شورا که مسئولیت این موضوع را برعهده داشتند این بود که این اعضاء تبدیل به همان نمایندگان شوند به این دلیل که فرآیند صدور پروانه یک فرآیند اجرایی بوده و اعضای شورا نباید در مسائل اجرایی ورود کند.
وی افزود: این موضوع زمان‌بر بوده و اعضاء باید زمان کافی برای بررسی این پرونده را داشته باشند، در برخی موارد نیاز به بازدید حضوری است که ممکن است این امکان برای اعضاء وجود نداشته باشد.
عباسی ادامه داد: موضوع دیگر مربوط به جزء پنجم است که بنا بر تشخیص اعضای شورا، نوعیت پلاک‌ها باید مشخص شود؛ که در موارد قبلی و درگذشته شرایط آن‌ها ذکر نشده بود که این مرود نیز اصلاح شد.
در ادامه توضیحات عباسی، مهدی چمران، رئیس شورا نیز با تاکید بر این موضوع که به دلیل ضیق وقت و مشکلات موجود امکان حضور در مناطق شهرداری وجود ندارد، بنابراین پیشنهاد شد مجدد به وضع سابق برگشته و نمایندگان شورا به جای اعضاء در مناطق حضور یابند؛ در این باره شورای عالی تکلیف کرده بود که ما دلایل و مستندات تشخیص خود را مطرح کنیم که چند مورد آن در اینجا مطرح شد و در نامه‌ای که به شورای عالی استانها ارسال خواهد شد به این موضوع نیز پاسخ داده خواهد شد.
گفتنی است که اعضای شورا به یک فوریت این طرح رای مثبت دادند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: