• يکشنبه ٢٣ بهمن ١٤٠١-٢٢:٥٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٦١٣٧
در صحن شورا مطرح شد؛ ۱۹_۱۲۹

انتقاد اقراریان از افزایش تعرفه‌های خدمات ورزشی شهرداری/ قشر کم درآمد باید بتواند از امکانات ورزشی استفاده کند

رئیس کمیته نظارت و حقوقی شورا ضمن انتقاد از افزایش تعرفه‌ها خواستار تخفیف 50 درصدی برای قشر کم درآمد جامعه برای استفاده از امکانات شهرداری شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی اقراریان، رئیس کمیته نظارت شورا در خصوص نظارت به قراردادهایی که در شهرداری منعقد می‌شود، متذکر شد: قراردادهایی که ضمانت اجرای آن برای پیمانکاران مبنی بر اینکه خارج از تعرفه عمل نکند، چیست؟ از نظر حقوقی در قراردادها چه پیش بینی برای تخلف پیمانکار انجام شده است؟ لدا باید در مصوبه شورا بندی مبنی بر برخورد با پیمانکار لحاظ شود که بر اساس آن نه تنها قرارداد مربوطه لغو بلکه باید از سوی متخلف جبران خسارت شود و یا اقدامات تنبیهی دیگری از جمله حقوق مصرف کننده و معرفی به تعزیرات انجام شود. 

اقراریان ادامه داد: مسئله بعدی مربوط به گروه‌های هدف می‌شود که باید برای آن‌ها نیز تمهیداتی پیش بینی شود، مثلا در حوزه ورزش دانش آموزی با چالش مواجه هستیم، به عنوان مثال آموزش و پرورش آموزش شنا را در دستور کار خود قرار داده اما زیرساخت‌های لازم را در این زمینه ندارد و این موضوع بسیار مهمی است. 

وی در ادامه افزود: با حرکت به سمت تعرفه‌های سازمان تربیت بدنی در واقع کمک می‌کنیم بخش‌هایی از ارائه خدماتی که از چرخه خارج شده‌اند دوباره به حرکت درآیند یعنی به این طریق کمک می‌کنیم تا مجموعه‌هایی که تعطیل شده و دیگر خدماتی ارائه نمی‌دهند، دوباره آغاز به فعالیت کنند لذا باید هزینه مورد نیاز برای اورهال کردن این مجموعه‌ها را برآورد و بررسی کنیم، سالانه حدود 700 میلیارد تومان به سازمان ورزش از محل بودجه عمومی شهر یارانه می‌دهیم؛ حالا باید ارزیابی شود که با افزایش هزینه‌ها، درآمد حاصله به چه میزان خواهد بود، اینها سوالاتی است که اگر در شورا پاسخ داده نشود، منجر به تصمیماتی می‌شود که می‌تواند تبعات داشته باشد. 

رئیس کمیته نظارت شورا نسبت به مبنای تقسیم مناطق جنوبی و شمالی انتقاد کرده و گفت: چه کسی می‌گوید که منطقه 7، منطقه شمالی است؟ قیمت مسکن در مناطق پایین‌تر به مراتب بیشتر از مناطق بالاست، بنابراین این تقسیم بندی مناطق نادرست است و راه اصلاح آن ارتقای کیفیت زندگی است این نباشد که کیفیت زندگی جنوب تهران، در همان سطح پایین قرار داشته باشد و هیچ کاری درباره آن انجام ندهیم. 

اقراریان در ادامه در خصوص جدول تخفیفات نیز پیشنهاد داد: در اشخاص حقیقی درخواست می‌شود دانش آموزان هنگام مراجعه به مجموعه ما از 50 درصد تخفیف برخوردار شوند و باز این تخفیف شامل بسیجیان، خانواده‌های نیروهای مسلح از جمله ارتش، سپاه و نیروی انتظامی و نیز مدال آوران هم شود، اینها گروه‌هایی هستند که به دلیل درآمد کم، امکان استفاده از مجموعه‌های ورزشی ما را ندارند؛ شهرداری در قبال بخش‌هایی از جامعه مسئولیت دارد، پیشنهاد من این است که برای جبران، بخشی از درآمدها را به اورهال اختصاص دهیم، اگر میزان مراجعه کننده افزایش یابد درآمدها هم افزایش می‌یابد. 

وی تاکید کرد: ما برای امری که به سلامت مردم مربوط می‌شود، باید حتما یارانه دهیم، با افزایش تعرفه‌ها تنها طبقه مستضعف جامعه را زیر بار تعرفه گذاری‌ها له می‌کنیم و مطمئن باشید برای خانواده‌ای که امروز برای تامین نیازهای اولیه خود دچار مشکل است، حتما ورزش در سبد خانواده جایی ندارد، متاسفانه وزارت ورزش در این باره کم کاری می‌کند، بپذیریم این فرمایش امام خمینی (ره) را که فرمودند این انقلاب و کشور متعلق به محرومین و مستضعفین است اما حالا ببینیم برای مستضعفان چه کاری انجام می‌دهیم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: