• جمعه ٢٣ دی ١٤٠١-١٥:٠٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٥٩٥٥
نرگس معدنی پور؛

حضرت فاطمه،جمال فطرت الهی

 

امروز سالروز مولود بانویی است که قرآن وی را بدور از هرگونه بدی و زشتی  به جهانیان معرفی می کند. حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) در قرآن جمال فطرت الهی خوانده می شود.

مقام بانوی اول جهان اسلام چنان رفیع است که امیر المومنین علی (ع) نیز فرزندان خود را به فاطمه ملقب می نمود (فرزندان فاطمه) چون شجره امامت از حضرت فاطمه محدثه به امامان منتقل شده است. فرزندان حضرت علی (ع) ذریه فاطمه نسبت داده می شوند چنین نسبت ها و القابی در کل تاریخ بشر بی سابقه بوده است آنهم برای یک زن و در سرزمینی که در آن زمان کمترین ارج و منزلت را برای زنان قائل بودند.

نجابت، مروّت، سخاوت، شجاعت، بخشش، سعه صدر، صبر و بردباری، مهربانی، متانت، عفّت و پاک دامنی، خویشتن داری، حق گویی، حفظ اسرار، وفای به عهد و پیمان، صداقت و راست گویی، ایثار، تقوا وعبودیت، صراحت لهجه و فصاحت کلام، قناعت پیشگی، ساده زیستی، مناعت طبع، بخشی از منظومه شخصیتی آن یگانه دوران و جگر گوشه پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم)  است. 

حضرت فاطمه چراغ راه است که می توان با نور وجودیش نقشی زیبا از ساحت قدسی زنان با تکیه بر تعالیم اسلامی کشید تا همه دنیا مبهوت توانمندی زنان دنیای اسلام باشند.

امروز با همین دیدگاه زنانی سرشار از علم و توانایی تکیه بر مدیریت شهر زده اند تا باری از دوش آن برداشته و خدمتی شایسته یه ساکنان پایتخت ارائه نمایند. به تحقیق ثابت شده است که استفاده مناسب از ظرفیت های مدیریتی بانوان می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات شهر باشد اما عملیاتی شدن آن همچنان با مطلوب نظر فاصله دارد.

ضمن بزرگداشت میلاد فرخنده و با سعادت اسوه تمام عیار مکارم و قله رفیع فضائل صدیقه کبری، حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)، سالروز گرامیداشت مقام زن و مادر، این توقع از مدیریت شهری می رود تا ظرفیت زنان در مدیریت شهر را بیش از پیش مدنظر قرارداده و سهم خدمت رسانی این قشر را افزایش دهد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: