• سه شنبه ٢٤ آبان ١٤٠١-١٣:٢٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٥٥٤٥
میثم مظفر مطرح کرد: 5-106

لزوم تعیین تکلیف پروژه های مشارکتی و املاک در اختیار اشخاص ثالث در مناطق 5 و 17

رئیس کمیته بودجه ونظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی گزارش حسابرسی های مناطق 5 و 17 بر تعیین تکلیف پروژه های مشارکتی و املاک در اختیار اشخاص ثالث در مناطق یادشده از سوی شهرداری تهران تاکید کرد.

 
 
 
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران در جریان ارائه گزارش حسابرسی شهرداری منطقه 5 تشریح کرد: پروژه مشارکتی مونوریل صادقیه که از سال 1382 بلاتکلیف مانده است و از سال 92 تبدیل به پروژه تجاری گردیده و 66درصد قدرالسهم شهرداری از این پروژه بوده که در سال 99 به بانک شهر بابت بدهی منتقل شده است اما با توجه به 2.5 دانگ عرصه که متعلق به ستاد فرمان امام است امکان انتقال مالکیت وجود ندارد و باید توسط سازمان املاک، سرمایه گذاری و شهرداری منطقه تعیین تکلیف گردد.
وی در خصوص پروژه مشارکتی مجتمع خدماتی اقامتی آبنوس مربوط به سال 1387 تشریح کرد: قدرالسهم شهرداری در این پروژ 56 درصد بوده که به بانک شهر منتقل شده ولی اسناد آن ارائه نشده است.
مظفر افزود: شهرداری 183 هزار متر زمین و عوارض در پروژه مجتمع تجاری خدماتی فرهنگی مگامال آورده داشته است که مقرر بود 370 هزار متر مربع تجاری، اداری، فرهنگی، ورزشی و فضای سبز ساخته شود که تنها در حدود 200 هزار متر مربع در بخش تجاری و رستوران بهره برداری شده است، اجرای سایر بخش ها و کاربری های پروژه به لحاظ مشکلات اسناد مالکیتی و حقوقی مربوط به سرمایه گذار و .. بلا تکلیف مانده و شهرداری در عمده قطعات آنجا فاقد اسناد مالکیت می¬باشد.
رئیس کمیته بودجه تاکید کرد: پروژه مشارکتی هایپر مارکت پارس که از 1388 اطلاعات حسابرسی آن ارائه نشده و پروژه مشارکتی مجتمع تجاری و پارکینگ طبقاتی پونک و پروژه مشارکتی تره بار کمالی پونک که قرارداد آن فسخ شده است و همچنین پروژه مشارکتی بازارچه میدان بسیج اکباتان سریعا تعیین تکلیف شود.
عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به پروژه مشارکتی مجتمع سینمایی سمرقند در محله جنت آباد افزود: سرمایه گذار از سال 95 تا 1400 قدرالسهم شهرداری را اجاره کرده است که چک 120 میلیونی آن برگشت خورده است و در حال حاضر بهره بردار ندارد.
میثم مظفر در خصوص پروژه مشارکتی مخابرات تشریح کرد: این پروژه مسکونی مربوط به سال 80 بوده که قدرالسهم شهرداری در سال 89 توسط سرمایه گذار خریداری می شود ولی در واقع مبلغ معامله پرداخت نشده است، این پروژه دارای رای ماده 100 است و 18 هزار متر تخلف دارد و پایان کار ندارد.
وی در پایان تاکید کرد املاک در اختیار اشخاص ثالث که سریعا تعیین تکلیف گردد.
 
شهرداری تعیین تکلیف املاک در اختیار اشخاص ثالث را با جدیت پیگیری کند
در ادامه جلسه و در جریان ارائه گزارشات حسابرسی منطقه 17 در صحن شورای اسلامی شهر تهران میثم مظفر با اشاره به انتقال ملک فروشگاه شهروند به شرکت خدماتی کالای شهروند توسط شهرداری منطقه 17 تشریح کرد: تا سال 99 مطالبه 33 میلیارد تومانی شهرداری منطقه ثبت دفتری نشده است که شهردار در مورد این مسئله توضیح دهد.
وی ادامه داد: املاک در اختیار اشخاص ثالث (مشمول بند 6 ماده 55) در منطقه 17 شفاف سازی و صورت های مالی آن ارائه گردد، این موضوع نیازمند ورود جدی شهرداری تهران و تعیین تکلیف املاک در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی در تمامی مناطق است.
رئیس کمیته بودجه افزود: دارایی¬های ثابت پروژه های در جریان تکمیل نظیر پروژه های پارکینگ طبقاتی، خانه کشتی صبوری و سجادی، سرای محله سجاد، ساختمان راهنمایی و رانندگی و ... در اسرع وقت نسبت به ثبت دارایی و خروج از حساب در جریان تکمیل اقدام صورت می پذیرد.
مظفر با اشاره به لزوم ارائه گزارش جامعی از روند کار پروژه مشارکتی تجاری و ورزشی رضوان تشریح کرد: قرارداد این پروژه مربوط به سال 88 است و قرار بوده است که در سال 91 به اتمام برسد، تا کنون حدوداً 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، پروژه 850 واحد تجاری در 3 طبقه بوده است و 4 طبقه مربوط به خدمات فرهنگی بوده است که سهم شهرداری این 4 طبقه می¬باشد که شریک سهم شهرداری را تکمیل نکرده است. ارزش تقریبی سهم شهرداری 500 میلیارد تومان می¬باشد.  
وی در پایان تاکید کرد از شهردار منطقه انتظار داریم در خصوص این مسائل اهتمام ویژه داشته باشند تا در گزارشات حسابرسی آتی شاهد این گونه مسائل نباشیم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: