• يکشنبه ٢٢ آبان ١٤٠١-١٣:٤٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٥٥٣٢
در صحن شورا صورت گرفت: 8-105

تصویب اصلاح اساسنامه شركت نمايشگاه های بين المللی شهر آفتاب تهران

نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر تهران به اتفاق آرا رای به اصلاح اساسنامه شركت نمايشگاه های بين المللی شهر آفتاب تهران دادند.

 
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در جریان برگزاری یکصد و پنجمین جلسه این شورا در توضیح بررسی لايحه شهردار تهران در خصوص «اصلاح اساسنامه شركت نمايشگاه های بين المللی شهر آفتاب تهران» بیان داشت: در لایحه ارئه شده از سوی شهرداری دو اصلاحیه در زمینه اساسنامه شرکت نمایشگاهی شهر آفتاب در نظر گرفته شده است. در مورد اول اصلاح نام شرکت به «شرکت نمایشگاه های بین المللی شهر تهران» و در مورد دوم اصلاح وظایف و اختیارات در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: با توجه به مصوبه شورا در خصوص برگزاری تمام نمایشگاه های شهر تهران در این مجموعه نمایشگاهی تغییر نام نمایشگاه با حفظ عنوان شهر آفتاب تا مدت معینی زمینه ساز برندسازی و توجه بیش از پیش به این مجموعه خواهد شد. 
آخوندی تاکید کرد: استفاده از نام شهر آفتاب در کنار نام «شرکت نمایشگاه های بین المللی شهر تهران» باعث خواهد شد تا مردم دچار سردرگمی نشوند. 
این عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اصلاحیه وظایف و اختیارات مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب بیان داشت: پیشنهادی که در این خصوص شهرداری داشته در 10 بند ارائه گردید که طی بررسی های صورت گرفته در کمیته و کمیسیون نهایتا 4 بند کلی به عنوان موضوع فعالیت های این شرکت ارائه شد.
عباس تقدسی نژاد مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌ های بین ‌المللی شهر آفتاب در بخشی از این جلسه با بیان اینکه برخی موضوعات در صنعت نمایشگاهی لحاظ نشده است، گفت: هیچ سایت نمایشگاهی در کشور وجود ندارد که بتواند شرایط برگزاری نمایشگاه های دائمی را داشته باشد. با دیجی کالا، موضوعات مرتبط با مصالح ساختمانی و گل و گیاه توافقاتی انجام دادیم که دو هزار متر مربع در اختیار آنها قرار گیرد و از سطح شهر خارج شود.
وی افزود: با تعریف ایجاد یک شهر نمایشگاهی و ناحیه تجاری در جنوب شهر تهران، باید مواردی را به نمایشگاه اضافه کنیم تا بتوان برنامه را تصویب کرد.
در ادامه بررسی اصلاح اساسنامه مذکور اکثریت اعضای شورا در انتقاد به تغییر نام این نمایشگاه اذعان کردند: علت نام گذاری بخش آفتاب به تاسی از وجود موقعیت مرقد معمار کبیر انقلاب است؛ از سوی دیگر این نام بیش از 10 سال است از مرحله جانمایی و ساخت نمایشگاه بین المللی به نام شهر آفتاب در اذهان عموم شکل گرفته است؛ حتی در خصوص برندینگ این نمایشگاه صلاح به تغییر کامل آن که به پیشنهاد مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌ های بین ‌المللی شهر آفتاب به اسم " نمایشگاه بین المللی تهران" اعلام شده صلاح به تغییر آن نیست.
سید جعفر تشکری هاشمی عضو شورا نیز در ادامه اعلام مخالفت خود در خصوص تغییر نام این نمایشگاه و حذف کلمه آفتاب اظهار کرد: ما در کشوری هستیم که اسامی آن همیشه یک بار فرهنگی و ارزشی را بهمراه داشته است از نامگذاری اسامی متبرک شهدا گرفته تا نام های ارزشی دیگر.
وی ادامه داد: در این بخش نمایشگاهی بی نظیراحداث شده  و امروز نه تنها با همه ظرفیت های موجود در کشور رقابت می کند بلکه در سطح جهانی هم قابل مقایسه و رقابت است از این رو نباید عناوین ارزشی که بعنوان هویت این نمایشگاه است حذف شود.
مهدی چمران رییش شورای شهر تهران نیز در پیشنهادی همسو با برخی اعضای دیگر با تاکید بر اینکه نام آفتاب بعنوان هویت آن منطقه محسوب می شود و نگهداشت این نام ضروری است گفت: میتوان با یک تغییر جزئی و استفاده از واژگان نمایشگاه بین المللی تهران، کلمه آفتاب هم در آن لحاظ شده و نام آن به «نمایشگاه بین المللی آفتاب تهران» تغییر کنند.
بنا به این گزارش با اعلام پیشنهاد و رای گیری اعضا در خصوص این موضوع نام نمایشگاه شهر آفتاب نیز ۲۰ رأی موافق از 20 عضو حاضر در صحن شورا  به «نمایشگاه بین المللی آفتاب تهران» تغییر نام داد.
گفتنی است نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر تهران به اتفاق آرا عنوان شرکت نمایشگاهی بین المللی آفتاب تهران و وظایف و اختیارات های این نمایشگاه را اصلاح و به تصویب رساندند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: