• يکشنبه ١ آبان ١٤٠١-١٣:٥٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٥٣٩٤
عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران مطرح کرد: 7-99

لزوم تهیه برنامه مشخص در حوزه جذب سرمایه در شهرداری تهران/ شورا در جریان بدهی های شهرداری قرار گیرد

جعفر شربیانی عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران ازشهرداری خواست تا نسبت به تهیه برنامه ای شفاف و با زمان بندی مشخص در حوزه جذب سرمایه و مشارکت سرمایه گذاران اقدام کند چرا که بخش سرمایه گذاری می تواند به یکی از نقاط قوت این دوره تبدیل شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران جعفر شربیانی در جریان نودو نهمین جلسه شورا گفت: گزارشی که در حوزه درآمد قرائت شد، نشان می دهد که اوضاع شهرداری تهران در حوزه تامین بودجه بد نیست و از شهرداری تهران بابت عملکرد خوبی که در این زمینه داشته است، تشکر می کنم.
وی افزود: به نظر می رسد بخش مشارکت و جذب سرمایه جهت تحرک پروژه ها به ویژه پروژه های عمرانی در شهرداری ضعیف است.
نایب رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران ادامه داد: بر همین اساس از شهردار تهران می خواهیم تا در این زمینه یک برنامه شفاف، مشخص و با زمان بندی داشته باشد چرا که بخش مشارکت و سرمایه گذاری می تواند به یکی از نقاط قوت این دوره تبدیل شود.
وی در ادامه با اشاره به بخش تولید منابع مالی در حوزه شهرسازی بیان کرد: به رغم اینکه شورای شهر در یک سال اخیر در حوزه شهرسازی و معماری با تصویب مصوبات گوناگون کمک کرده  و دست شهرداری در این حوزه باز است؛ اما انتظار بالاتری در تامین منابع درآمدی در این بخش از شهرداری تهران داریم.
شربیانی یادآور شد: لازم است در این حوزه گره های پیش رو باز شود تا درآمدهایی منطبق با بودجه، قانونی و حتی فراتر از بودجه ایجاد شود.
وی با اشاره به عملکرد معاونت مالی و اقتصاد شهری در یک سال اخیر تاکید کرد: یکی از نقاط قوت شهرداری تهران در دوره جدید عملکرد معاونت مالی بوده است اما انتظار می رود منابع غیر نقد با تغییر معاون این بخش به سر و سامان برسد چرا که با این وضع نمی توان کارهای بزرگ و ابر پروژه انجام داد.
رئیس کمیته باغات شورای شهر تهران گفت: برای اینکه ما در آینده قضاوت نشویم همچنانکه شاهد هستیم به صورت غیر شفاف بدهی هایی از دوره های گذشته باقی مانده است و همیشه با این بدهی ها قضاوت می شوند.
وی افزود: لازم است نظام بدهی های شهرداری نیز با گزارش تحلیل درآمدهای شهرداری تهران به شورا ارائه شود تا در جریان آن و نحوه بازپرداخت بدهی ها باشیم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: