• يکشنبه ١٧ مهر ١٤٠١-١٣:٠٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٥٢٩٨
آخوندی در نود و پنجمین جلسه شورا مطرح کرد؛ 8-95

معرفی 25 حسابرس به منظور انجام عملیات حسابرسی شهرداری

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران از معرفی 25 حسابرس به منظور انجام عملیات حسابرسی شهرداری تهران خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران طرح تعیین حسابرسی منتخب شورا جهت انجام عملیات حسابرسی سال 1401 ( سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته شهرداری) در ادامه جلسه قبل مورد بررسی اعضاء قرار گرفت.
محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در این خصوص اظهار داشت: در جلسات کمیسیون برنامه و بودجه موضوع حسابران بررسی و تعداد آنان افزایش پیدا یافته است.
وی ادامه داد: به منظور شناسایی حسابرسان، فراخوانی در روزنامه همشهری منتشر گردید و پس از آن براساس اینکه موسسات دارای رتبه «الف» و «ب» بودند، سوابق اجرایی در نهادها و شهرداری، استقرار داشتن در تهران ساکن شهر تهران و ارائه رزومه فعالیت های کاری در سنوات قبل، گزینش و انتخاب شدند.
آخوندی با اشاره به اینکه حسابرسان 1401 با هماهنگی شهرداری انتخاب شده اند، گفت: طبق تقسیم بندی صورت گرفته 25 حسابرس مسئولیت حسابرسی سازمان ها، شرکت ها و واحدهای تابعه شهرداری را خواهند داشت. ما امیدواریم افزایش حسابرسان کیفیت و کمیت و نهایتا سرعت کار را افزایش دهد.
وی ادامه داد: تلاشمان بر این است که اگر طرح تصویب شد، گزارش های حسابرسی سازمان ها و شرکت های تابعه شهرداری تا پایان 1400 در صحن شورا قرائت شود.
گفتنی است این طرح با اکثریت آرا به تصویب نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر تهران رسید.
در ادامه این توضیحات  باقی، مدیر عامل مجامع شرکت‌ها و سازمان‌های شهرداری تهران نیز اظهار کرد: طی توافق انجام شده برای سال 1400، موافقت شد حسابرسان شهرداری مورد پذیرش شورا نیز قرار بگیرند. گزارش‌های حسابرسی و صورت‌های مالی تایید شده، آماده بوده و به شورا ارائه شده است.
باقی درادامه توضیحات خود گفت: در فاز اول 25 موسسه معتبر به صورت رندوم انتخاب شده‌اند؛ تقاضا داریم سازوکاری طراحی شود که اختیارات آن بر عهده ما بوده و از سوی شورا نظارت شود.
این طرح در نهایت با اکثریت آرای اعضاء به تصویب رسید.
 
خبر در حال تکمیل است....

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: