• دوشنبه ٣١ مرداد ١٤٠١-١١:٣٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٥٠١١
عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران:

نزدیکترین ساختمان‌ها به مراکز درمانی به همراه‌‌سرای بیماران اختصاص داده شود

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران با بیان اینکه متاسفانه برخی همراه‌سراها از مراکز درمانی دور هستند ادامه داد: در بازدیدهای میدانی از بیمارستان‌ها از شهرداران مناطق خواسته ام نزدیکترین اماکن به بیمارستان‌ها مخصوصا مراکز درمانی بزرگ را به همراه سراها اختصاص داده شود.

 
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران سوده نجفی عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در گفتگو‌ با برنامه رادیویی صبح و گفتگو در خصوص اسکان همراهان بیماران در نزدیک بیمارستان ها گفت: مسئولیت اسکان همراهان بیماران به عهده سازمان رفاه و خدمات اجتماعی است که زیر مجموعه معاونت خدمات شهری قرار دارد.
وی با بیان اینکه مصوبه‌ای در خصوص اسکان همراهان بیماران بیمارستانی توسط این سازمان وجود دارد و ملزم به اجرای آن‌ هستند، ادامه داد: همراهان‌ بیماران با مراجعه به مددکاری مرکز درمانی می‌توانند مجوز سه روز با تمدید سه دوره در همراه‌سرای بیمارستان‌ها را دریافت کنند.
عضو‌ هیئت رئیسه شورای شهر تهران بر الزام اجرای اسکان همراهان بیماران در همراه‌سرا‌ها و ارائه خدمات به آنها تاکید کرد و گفت: معمولا نزدیک‌ترین همراه‌ سرا به مراکز درمانی به همراهان بیماران معرفی می‌شود اما همراهان بیماران به دلیل وابستگی عاطفی تمایل دارند در نزدیکترین موقعیت مکانی به بیمار خود قرار بگیرند تا احساس آرامش داشته باشند. از این رو در حیاط بیمارستان‌ها و یا پیاده‌روهای نزدیک مراکز درمانی اسکان می‌کنند.
نجفی با تاکید بر اینکه حفظ زیبایی بصری شهر از اهمیت زیادی برخوردار است بیان کرد: باید از تجمع و اسکان همراهان بیماران در معابر اطراف بیمارستان جلوگیری کرد.
رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران با بیان اینکه متاسفانه برخی همراه‌سراها از مراکز درمانی دور هستند ادامه داد: در بازدیدهای میدانی از بیمارستان‌ها از  شهرداران مناطق خواسته ام نزدیکترین اماکن به بیمارستان‌ها مخصوصا مراکز درمانی بزرگ را به همراه سراها اختصاص داده شود.
نجفی خاطرنشان کرد: البته امکان اینکه نزدیک‌ترین ساختمان‌ها به مراکز درمانی جهت اسکان همراهان بیماران اختصاص داده شود وجود ندارد؛ اما در این دوره از مدیریت شهری یکی از مواردی که بسیار حائز اهمیت است و سیاستگذاری‌هایی در این خصوص انجام شده همین موضوع است که پیگیری‌های لازم از سوی شورای شهر تهران تا محقق شدن این امر‌ ادامه خواهد داشت.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: