• شنبه ٢٩ مرداد ١٤٠١-١١:٠١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٤٩٨٧
سوده نجفی در گفت و گو با بهارستان ایران:

یکی از اولویت ها بهبود وضعیت معیشتی کارکنان شهرداری تهران است / توجه ویژه به سلامت روان شهروندان تهرانی

سوده نجفی عضو شورای ششم شهر تهران به شهردارچی (سایت بهارستان ایران)، گفت: یکی از اولویت‌های شورای ششم شهر تهران، بهبود وضعیت معیشتی کارکنان شهرداری تهران است.

 
 
 
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران به نقل از بهارستان ایران: «سوده نجفی» در پاسخ به این پرسش که شما به عنوان عضو شورای شهر چه کاری برای رفاه حال پرسنل شهرداری تهران، انجام داده اید؟ به شهردارچی (سایت بهارستان ایران)، اظهار داشت: بنده به عنوان یکی از اعضای شورای ششم در کنار سایر اعضای شورا همواره پیگیرِ بهبود وضعیت معیشتی پرسنل خدوم و زحمتکش شهرداری تهران بوده‌ام.
وی افزود: خوشبختانه، درخصوص بهبود وضعیت حقوق و دستمزد و مزایای پرسنل شریف آتش نشانی با نگاه مثبت شهردار محترم تهران، قدم‌های مثبتی برداشته شده است؛ همچنین در خصوص وضعیت معیشتی کارکنان قراردادی نیز بر اساس مصوبه دولت عمل شده و به حمدالله اتفاقات خوبی رقم خورده است.
این عضو شورای شهر تهران، بیان کرد: اما در مورد کارکنان رسمی شهرداری، متاسفانه، آنگونه که می ‌بایست به دلیل محدودیت‌های قانونی، امکان افزایش متناسب حقوق و مزایای ایشان فراهم نشده است. در این رابطه، اعضاء محترم شورای ششم با درک وضعیت دشوار معیشتی پرسنل رسمی شهرداری تهران، پیگیر افزایش حقوق ایشان هستند.
نجفی اظهار داشت: در این ارتباط و برای حل مشکل قانونی، مربوط به افزایش حقوق پرسنل رسمی مکاتبه‌ای با رئیس محترم مجلس شورای اسلامی به همراه ارائه راهکارهایی برای رفع این مشکل انجام شده است که امیدواریم نتایج خوبی حاصل شود.
وی تصریح کرد: مگر می‌توان سازمانی پویا، با نشاط و خدمت رسان داشت اما به رفاه کارکنان آن توجهی نداشت. وقتی کارکنان یک سازمان در بند حل مشکلات اقتصادی خود هستند چگونه می‌توانند از کار گیرندگان خدماتِ سازمان، گره باز کنند.
نجفی بیان کرد: بنابراین، برای بنده و سایر اعضای شورای ششم یکی از اولویت‌ها بهبود وضعیت معیشتی کارکنان شهرداری تهران است. البته همه ما می‌دانیم که وضعیت درآمدهای شهرداری چه وضعیتی پیدا کرده و هزینه‌های آن چه مقدار افزایش یافته است. شهرداری تهران در حال، عبور از یک بحران مالی است که می ‌طلبد دولت، برای حل مشکلات آن به تعهدات خود در قبال مدیریت شهری تهران عمل کند و با تهاتر بدهی‌های خود به شهرداری و یا پرداخت آنها گره‌ای از مشکلات مدیریت شهری تهران باز کند.
 
تمام تلاش مدیریت شهری ارتقاء سلامت شهروندان است
این عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری و رئیس کمیته سلامت شورای ششم در پاسخ به این پرسش که اولویت کمیسیون شما چیست؟ به شهردارچی (سایت بهارستان ایران)، گفت: فعالیت کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، متمرکز بر موضوع مهم سلامت است.
نجفی اظهار داشت: عوامل ارتقاء دهنده سلامت و تهدید کننده سلامت از موضوعات مورد بررسی در این کمیسیون است. اگر سلامت را در همه ابعاد آن تعریف کنیم؛ شاید گفتن این موضوع، ادعای گزافی نباشد که تمام تلاش مدیریت شهری در همه حوزه‌های آن ارتقاء سلامت شهروندان و شهر است.
وی بیان کرد: اگر مدیریت شهری در حوزه‌های خدمات شهری و شهرسازی، حمل و نقل، ترافیک و عمران در حال ارائه خدمت است دورنما و چشم اندازش ارتقاء سلامت شهر و شهروندان است.
این عضو شورای شهر تهران، افزود: کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با بهره گیری از کارشناسان خبره حوزه‌های مختلف سلامت، ایمنی و محیط زیست تلاش می‌ کند وضعیت موجود و نارسایی‌ ها و کمبودها و اشکالات مرتبط احصا و برای رفع آنها راهکارهای عملی در قالب تدوین طرح‌ها و یا بررسی لوایح ارائه شده توسط مدیریت شهری تدارک دیده شوند.
نجفی تصریح کرد: در کمیته سلامت شورای شهر با بهره گیری از دو کارگروه سلامت شهری و سلامت شهروندی تلاش می ‌کنیم با تعامل با سازمان‌های بیرونیِ نقش آفرین در حوزه سلامت مانند وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، بهزیستی و . . . همچنین، معاونت‌ها، سازمان ها و ادارات شهرداری تهران، مانند شرکت شهر سالم، اداره کل سلامت، اداره سازمان محیط زیست شهرداری تهران، ستاد مدیریت بحران، سازمان ورزش شهرداری تهران و. . . موانع ارتقاء سلامت شهری و شهروندی را برطرف کنیم.
وی در پایان، بیان کرد: توجه ویژه به سلامت روان شهروندان تهرانی که به دلیل بروز برخی مشکلات معیشتی و شیوع همه‌گیری کرونا دچار چالش جدی شده است از موضوعات مهم مورد توجه کمیته سلامت شورای شهر تهران، است چرا که وقتی یک جامعه سلامت روان نداشته باشد در سایر حیطه‌ها نیز دچار مشکل خواهد شد.
منبع: شهردارچی (سایت بهارستان ایران) – سجاد صفری

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: