• سه شنبه ١٨ آبان ١٤٠٠-١١:١٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٣٠٠٢
جعفر بندی شربیانی در تذکری به شهردار تهران اعلام کرد:

تهیه طرح الزام شهرداری به پاسخ‌گویی در برابر تذکرات / شورای ضعیف نمی تواند شورای مطالبه گر باشد

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: به عنوان یک عضو از منظر یک مصلح برای جلوگیری از تبدیل به شورای بی اثر و ضعیف مطالب را مطرح کردم. چرا که شورای ضعیف نمی تواند شورای مطالبه گر باشد و معتقدم که اگر جلوی این روند گرفته نشود، در پاسخ به وعده هایمان به مردم شریف تهران شرمنده می شویم.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، جعفر بندی شربیانی در بیست و دومین جلسه شورا در تذکری خطاب به شهردار تهران، گفت: بنده به عنوان عضو شورای شهر تهران ری و تجریش از باب وظیفه ی نظارتی خود تذکری را در خصوص انتصابات شهردار تهران مطرح و سوالات زیر را از ایشان جویا شدم. 
 
1-شاخص ها و معیار های انتخاب معاونین و شهرداران مناطق و مدیران ارشد و سازمان ها و شرکت ها به افکار عمومی اطلاع داده شود.
2-اسامی و رزومه مشخصات تیم و کانون ارزیابی به افکار عمومی ارائه داده شود.
3-روشها و کانال های ارسال رزومه به افکار عمومی اطلاع داده شود.
4-چه تعداد رزومه در اختیار شهردار تهران قرار گرفته و روش اولویت بندی آن ارائه شود.
5-گفتگو و متن کانون با ارزیابی با افراد چگونه بوده است . 
 
وی ادامه داد: براساس نص صریح قانون بایستی بعد از گذشت مدتی پاسخ تذکر بنده به صورت کتبی به من ابلاغ می شد، اما تاکنون این اتفاق درعمل نیافتاده است.
 
شربیانی همچنین تصریح کرد: برای تنویر افکارعمومی و اطلاع همکاران شورا و براساس تعهد به قانون و استناد به آن چیزی که شهردار تهران چندی قبل در خصوص انتصابات اعلام کرده و گفتند که انتصابات نسبتی با شورای شهر تهران ندارد دقیقا با تایید و ابرام آن نظریه در همان قانون آمده است که وظیفه نظارت بر حسن اداره امور شهر بر عهده شورا است.از همین زاویه و نقطه نظر آن چیزی را که در عمل در پاسخ به سوالاتم که مورد توجه افکار عمومی هم واقع شد.
 
شربیانی افزود: در ادامه گزارشی از روند پاسخ‌گویی شهردار تهران به سمع و نظرتان میرسانم پاسخگویی آنها در این چارچوب قابل توصیف است؛ نخست، ابتدا و یکی از اشکال ان پاسخ‌گویی و مراجعه واسطه‌گری برخی از اعضای شورا است که از طریق آنها پیام‌هایی برای بنده صادر شد و دوم مراجعه دستیار شهردار تهران به بنده برای توضیحات بود که بنده در آنجا به ایشان اعلام کردم سوالات من محتوایی و مبنایی و براساس افکار عمومی بود، سوالات من براساس آنچه ما به مردم قول داده‌ایم بوده است فلذا پاسخ های شما نیز براساس همین مبنا باید باشد.
 
عضو هیات رئیسه شورا در ادامه خاطر نشان کرد: در راستای عملیاتی کردن آن تذکر همان سوالات را با تشریح جزئیات و تبدیل آن به جداول روشنی برای گرفتن آن اطلاعات و دادن آن به افکارعمومی از ایشان خواستار شدم که ایشان نیز وعده کردند به سرعت این پاسخ ها را جمع آوری کرده و برای من خواهند آورد، امری که تا به امروز اتفاق نیافتاده است. یعنی آنچه که ایشان به درستی صحت و اصالت آن تاکید کردند به همان هم تن ندادند و عملیاتی نکردند و تنها عکس العمل و پاسخ کوتاه و گذرای شفاهی در جلسه شورا توسط شهردار و غیرازاین اساسا هیچ نوع پاسخی که وظیفه شهردار و شهرداری تهران بود برای من ارسال نشد.
 
شربیانی گفت: اگر این روند را که خدمت شما عرض کردم تحلیل کنید به این نتیجه می رسید که مشی و منطق شهرداری و دوستان پاسخ دادن به تذکرات و سوالات اعضا و به رسمیت شناختن نقش نظارتی آنها نیست و روش‌هایی چون گفت وگو در رسانه ها پیغام و پسغام و تمایل به حل و فصل به روش‌های غیرمتعارف را بر روش هایی چون پاسخ گویی در نزد افکارعمومی و روشن سازی افکار عمومی را ترجیح دادند.
 
شربیانی ادامه داد: اگر دوستان شهرداری به آنچه که خروجی انتصابات خود میدانند اعتماد و اطمینان دارند و به درستی فرآیندهای خود باور دارند چه دلیلی میتوان برای آن بر شمرد که اطلاعات مربوط به سوالاتی که بنده پرسیدم را به اعضای شورا و افکارعمومی ندهند! نقطه چالش و نقطه ضعف کجاست ؟ مردم و همکاران عزیز این ها فرآیندی بود که در این 24 روز در مواجه شهرداری با سوالات بنده اتفاق افتاد. 
 
شربیانی در ادامه و خطاب به اعضای شورا، گفت: بررسی های من در چند دوره گذشته شورا نشان می دهد عملا در بسیاری از موارد ابزار نظارتی عضو و اعضا شورا یعنی تذکر به دلایل مختلفی به محاق رفته و کارکرد خود را در طول زمان از دست داده است .
 
وی ادامه داد: ما در ابتدای دوره ششم قرار داریم اگر بناست نحوه برخورد با تذکرات و سوالات اعضا من جمله بنده در چنین فرآیندی و روشی اتفاق بیافتد قطع به یقین بدانید سوالات و تذکرات همه اعضا در طول زمان با همین سبک پاسخ داده خواهد شد.این سرنوشت یعنی بی توجهی و به رسمیت نشناختن و به حاشیه بردن و روندهایی که باعث هتک جایگاه شورا مانند آنچه معاون شهردار تهران در جلسه قبل در شورا بدان متوسل شد و در توییت شبانه ی خود آن را تاکید و اصرار کرد نتیجه ای جز انفعال و بی اعتبار کردن شورای شهر تهران در افکار عمومی نخواهد داشت.
 
شربیانی افزود: به عنوان یک عضو از منظر یک مصلح برای جلوگیری از تبدیل به شورای بی اثر و ضعیف مطالب را مطرح کردم. چرا که شورای ضعیف نمی تواند شورای مطالبه گر باشد و معتقدم که اگر جلوی این روند گرفته نشود، در پاسخ به وعده هایمان به مردم شریف تهران شرمنده می شویم. 
 
این عضو شورا در پایان گفت: لذا بنده به این روند مطالبه گری خود ادامه داده و در خصوص تذکرم به کرات و به توالی در نزد افکارعمومی و صحن شورا مطرح خواهم کرد تا شهرداری بر اساس سوالاتی که عرض کردم به افکار عمومی پاسخ دهد. قضاوت را به ایشان واگذار می کنم و از این روش قانونی عقب نشینی نخواهم کرد و انتظارم این است که رییس و اعضا شورا از باب نگرانی تنزل ذاتی و نظارتی شورا در ابتدای دوره پیگیر این مطالبه باشند.هرچند بنده و همکارانم بزودی طرحی را برای الزام شهرداری به پاسخ‌گویی در برابر تذکرات اعضا خواهیم پرداخت و تا آن روز این روند اصولی و آرام مطالبه گری را ادامه خواهم داد.
3-22

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: