• يکشنبه ١٦ آبان ١٤٠٠-١٢:٤٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٢٩٧٢
ناصر امانی:

مردم بدانند که شورای شهر بی‌تفاوت نیست / شهرداری برای بارندگی‌های بعدی آمادگی لازم را ایجاد کند

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در شهرهای صنعتی بزرگ دنیا که پیشرفته‌ترین سیستم‌ها را دارند، باز هم با یک بارندگی سیلاب ایجاد می‌شود اما می‌خواهیم مردم بدانند که شورای شهر بی‌تفاوت نیست، گفت: از شهرداری تهران می‌خواهم برای بارندگی‌های بعدی آمادگی لازم را ایجاد کند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، ناصر امانی در واکنش به گزارش معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران درباره مدیریت بارندگی پایتخت، گفت: در این چند روز بارندگی شهرداری تهران حضور فعالی داشته و از زحمات همه آن‌ها تشکر می‌کنم. آبگرفتگی موضوعی نیست که مربوط به این دوره باشد و در همه ادوار با این مشکل روبرو بودیم. در شهرهای صنعتی بزرگ دنیا که پیشرفته‌ترین سیستم‌ها را دارند، باز هم با یک بارندگی سیلاب ایجاد می‌شود اما می‌خواهیم مردم بدانند که شورای شهر بی‌تفاوت نیست. 
 
او ادامه داد: بنده و آقای اقراریان بارها نسبت به موضوع پسماند، نظافت و پراکندگی زباله در معابر و جوی‌ها تذکر دادیم. متاسفانه در اولین بارندگی تهران نتیجه بی‌توجهی به این تذکرها و هشدارها را شاهد بودیم. مدیرکل خدمات شهری شهرداری در گفت‌وگویی تلویزیونی اعلام کردند که که علت آبگرفتگی معابر زباله‌های ریخته شده در 10 هزار کیلومتر شبکه‌های فرعی و جوهای آب است.
 
این عضو شورای شهر تهران با اشاره به فعالیت 10 هزار کارگر خدمات شهری برای رفع گرفتگی‌های معابر، اضافه کرد: سازمان هواشناسی، باران‌های سیل‌آسا و احتمال آبگرفتگی را هشدار داده بود اما آیا امکان نداشت قبل از آبگرفتگی و جاری شدن سیلاب با استفاده از تجربه گذشته و نقاط مشخص شده آبگرفتگی که نقشه آن در اختیار همه مناطق است؛ علاج واقعه را قبل از وقوع می‌کردیم؟
 
امانی با بیان اینکه موضوع آبگرفتگی که ترافیک تهران را چند برابر کرد، تبدیل به مشکل لاینحل شده و باید برای آن فکر اساسی کرد، گفت: تکمیل شبکه جمع‌آوری آبهای زیرسطحی که  در دوره سوم و چهارم شورا به 75 درصد تکمیل رسیده بود یکی از راهکارها است. همچنین معاونت خدمات شهری و محیط‌زیست و معاونت فنی و عمرانی و اجتماعی و فرهنگی در این باره مسئولیت دارند؛ توسعه آموزش شهروندی، فرهنگ تفکیک از مبدا ، تشویق شهروندان به رعایت پروتکل شهرنشینی و استفاده از مخازن، پاکسازی و کانال‌های سرپوشیده و نظارت سختگیرانه بر فعالیت پیمانکاران و حضور میدانی مدیران قبل از شروع فصل بارندگی، از جمله اقدامات ضروری است. 
 
این عضو شورا تاکید کرد:  این تجربه گذشت و مایه تاسف ما شد. از همه شهروندان عذرخواخی میکنم و از شهرداری می‌خواهم برای بارندگی‌های بعدی تهران آمادگی لازم را ایجاد کند.
6-21

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: