• يکشنبه ١٦ آبان ١٤٠٠-١١:٣١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٢٩٧٠
علیرضا نادعلی در تذکری به شهرداری تهران خواستار شد:

وجود 89 جرثقیل غول آسای ناایمن در سطح شهر تهران / شهرداری نسبت به ایمن‌سازی این جرثقیل‌ها اقدام کند

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران از وجود 89 جرثقیل غول‌آسای ناایمن در سطح شهر تهران خبر داد و از شهردار تهران خواست هر چه سریعتر برای جلوگیری از وقوع حوادث ناگوار، نسبت به ایمن سازی این جرثقیل‌ها اقدام کند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، علیرضا نادعلی در بیست و یکمین جلسه شورا در تذکری مبنی بر 89 تاورکرین ناایمن در سطح شهر، اظهار داشت: با توجه به اهمیت و ارتباط مستقیم ایمنی تاورکرین‌های(جرثقیل‌های غول‌آسا) سطح شهر بر امنیت شهروندان، لزوم نگهداشت و نظارت مستمر بر آنها امری لازم و ضروری است.
 
وی با بیان اینکه براساس بازدیدهای میدانی گزارشی از وضعیت تاورکرین‌های سطح شهر تهران در آبان 1400 تهیه شده است، گفت: طبق این گزارش تعداد کل تاورکرین‌ها 716 مورد بوده که از این تعداد 627 مورد دارای تاییدیه ایمنی و فاقد نقص بوده و تعداد 89 مورد دارای نقص هستند.
 
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران درباره تاورکرین‌های دارای نقص، اعلام کرد: عمده ترین مواردی که باعث شده تاورکرین‌ها دارای نقص اعلام شوند؛ عدم گواهی استاندارد و ایمنی، عدم گواهی اپراتور و عدم تمدید گواهینامه است.
 
نادعلی با بیان اینکه بر اساس آمار احصا شده بیشترین تاورکرین غیراستاندار در منطقه 1 ،2 و 5  شهرداری تهران است، تصریح کرد: یکی از خطراتی که ممکن است این جرثقیل‌های ناایمن ایجاد کنند، حرکت آنها هنگام جابجایی مصالح یا چرخیدن بوم بزرگ آن به اطراف است که در صورت سقوط ممکن است بر روی ساختمان‌های اطراف و خودروها یا رهگذران بیفتد، در این صورت واضح است که حوادث ناگواری رخ می‌دهد.
 
عضو شورای اسلامی شهر تهران از شهردار تهران خواست، هر چه سریعتر نسبت به این موضوع  وارد عمل شده و گزارشی از اقدامات انجام شده به شورای اسلامی شهر تهران ارسال کنند.
 
مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران پس از این تذکر، توضیح داد: در دوره چهارم شورای اسلامی شهر تهران برنامه‌ی خوبی از سوی کمیسیون عمران مدون شد، اما اجرایی نشد و می‌طلبد در این دوره کمیسیون عمران برنامه‌ای برای ساماندهی این جرثقیل‌ها تدوین کند و شهرداری نیز آ‌ن را به اجرا بگذارد.
3-21

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: