• سه شنبه ٢٧ مهر ١٤٠٠-١٣:٤٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٢٨٠٩
در گفت‌وگوی رکنا با سخنگوی شورای شهر تهران مطرح شد؛

حفاظت از زیست حیوانات شهر، وظیفه مدیریت شهری است / نادعلی: مردم در فصول سرد به حیوانات شهر کمک کنند

رکنا: علیرضا نادعلی در مورد رسیدگی به حیوانات در سطح شهر با توجه به نزدیک شدن به فصول سرد سال نکات و توصیه هایی را ارائه کرد. او با بیان این که تعداد گربه های شهر بسیار زیاد هستند از شهروندان درخواست کرد تا در فصول سرد سال مانند زمان های قدیم به پرندگان و حیوانات به کمک فرهنگسازی با یکدیگر غذا و سرپناه دهند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل از رکنا، بخشی از ساکنان شهر، حیوانات شهری مانند پرندگان، گربه ها و در بعضی مناطق، سگ ها هستند. همزمان با سرد شدن هوا اگرچه بدن حیوانات از نظر زیستی خود را با تغییرات آب و هوایی تطبیق می دهند، اما بارش باران و برف، سرمای هوا و یخ زدگی ممکن است تا حدودی برای زندگی آن ها نیز مشکلاتی را به همراه داشته باشد، از جمله اینکه تهیه غذا و جای گرم برای این دسته از حیوانات سخت تر فصول گذشته است.
 
مسئولیت حفاظت و نگهداری از آن ها مخصوصاً در فصول سرد سال بر عهده مدیریت شهری و سازمان حفاظت از محیط زیست است و در کنار آن ها شهروندان نیز می توانند جهت رسیدگی به حیوانات تلاش کنند.
 
گربه ها شیوه گرم کردن خود را بلد هستند
علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران در رابطه با وضعیت حیوانات شهری مانند سگ های ولگرد، گربه ها و پرندگان در فصول سرد سال به خبرنگار رکنا اظهار داشت: سگ های ولگرد عمدتاً در شمال یا جنوب شهر تهران وجود دارند و در مراکز شهر شاهد سگ های ولگرد نیستیم، زیرا عمده آن ها جمع آوری شده اند. با این حال تعداد گربه ها در سطح شهر بسیار زیاد است.
 
وی در مورد وضعیت گربه ها در سطح شهر تهران با توجه به کثرت آن ها نسبت به سایر حیوانات افزود: با توجه به تجربه ای که در نگهداری از گربه در حیاط خانه دارم، باید گفت گربه ها معمولاً چگونگی گرم کردن خودشان را بلد هستند.
 
مردم در فصول سرد سال به حیوانات شهر کمک کنند
نادعلی در تشریح موضوع رسیدگی به حیوانات شهر ادامه داد: باید توجه داشت که بعضی سوژه ها مانند نگهداری و رسیدگی به حیوانات در فصول سرد سال، توسط خود شهروندان نیز قابل رفع شدن هستند. خوب است که شهرداری به فکر موضوعاتی مانند حیوانات شهر باشد اما مردمی که در تهران زندگی می کنند باید حواس شان محیط اطراف خود نیز باشد.
 
عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران در پایان با تاکید بر رسم و رسومات مردم در زمان های قدیم جهت رسیدگی و مهربانی با حیوانات، اظهار داشت: مردم در گذشته ها به کبوتران دانه می دادند، گربه ها را نوازش می کردند و غذا در اختیار آن ها می گذاشتند. کافی است به یکدیگر مهربانانه زندگی کردن را در شهر توصیه کنیم. توجه به حیوانات سطح شهر یک کار فرهنگی است و کاری زیرساختی به حساب نمی آید. اگرچه در صورت نیاز می توان برای اقدامی فرهنگی مانند توجه به حیوانات شهر، برنامه های لازم ترتیب داده شود.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: