• سه شنبه ٢٠ مهر ١٤٠٠-١٠:٥٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٢٧٢٥
مهدی اقراریان در تذکری به شهرداری تهران مطرح کرد:

لزوم تفویض اختیار به اداره کل حقوقی جهت حضور نمایندگان در دعاوی قضایی

رییس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر تهران گفت: لازم است شهردار محترم تهران هر چه سریعتر نسبت به تفویض اختیار به اداره کل حقوقی جهت حضور همکاران در دادگاه برای دعاوی شهرداری تصمیماتی بگیرند تا تضییع حقی در این زمینه انجام نشود اگر هم قرار است تغییری در اداره کل حقوقی انجام شود این مهم نیز هر چه سریعتر محقق شده و تفویض اختیار همزمان با انتصاب صورت گیرد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران مهدی اقراریان در پانزدهمین جلسه شورا و در تذکری خطاب به شهرداری تهران گفت:  با عنایت به اینکه اعضای شورا سوگند یاد کردند حافظ منافع شهر و شهروندان باشند تذکری را خدمت شهردار محتر تهران عرض می کنم. بر اساس گزارشاتی که همکاران محترم در شهرداری تهران در اداره کل حقوقی و مجموعه های حقوقی شهرداری به کمیسیون حقوقی و نظارت  ارسال کردند به دلیل عدم تفویض اختیار شهردار به اداره کل حقوقی حضور همکاران در دادگاه ها برای دعاوی شهرداری با مشکل مواجه شده و از شعب مختلفی این گزارش به بنده رسیده که حضور همکاران اداره کل حقوقی و همکاران حقوقی مناطق در دعاوی شهرداری در مجموعه دستگاه های  قضایی  به دلیل عدم وجود سمت با مشکل مواجه شده است.

اقراریان افزود: بنابراین  درخواست می کنم در صورتی که قرار است اداره کل حقوقی روند سابق خود را طی کند، شهردار محترم تهران  تفویض اختیار کنند. حتی اگر این تفویض اختیار موقت باشد تا تضییع حقی از پرونده هایی که در محاکم داریم نشود.

وی ادامه داد: در صورتی که قرار است  تغییری در اداره کل حقوقی  صورت گیرد در اسرع وقت انجام شود و تفویض اختیار هم همزمان با انتصاب  صورت گیرد تا مبادا عدم تفویض اختیار باعث ضرر و زیان به شهرداری تهران و پرونده ها و دعاوی در محاکمی که  داریم نشود.

در ادامه این تذکر مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت:  لازم است بار دیگر یادآوری کنم که عزیزانی که در شهرداری تهران خدمت می کنند هر کسی تا آخرین لحظه ای که در سمتی هست وظیفه دارد مسئولیت خود را به خوبی انجام دهد و اینکه قرار است کسی تغییر کند، دلیل نمی شود در انجام وظایف خود احمال کنند.

چمران ادامه داد: ما از بدو ورود مان به شورا مسئله قضایی را به سرعت دنبال کردیم که حتی یک پرونده جا نماند. البته  اتفاقاتی ممکن است رخ دهد  و از همه مسئولینی که در شهرداری تهران هستند میخواهیم وظایف خود را به بهترین وجه تا آخرین لحظه به عنوان امانت انجام دهند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: همه بایستی کار خود را انجام دهند و این دقیقا مانند دوی امدادی است که امانت را باید  به دست فرد بعدی بدهند نه اینکه توقفی به وجود بیاید. از همه شهرداران عزیز مناطق و همچنین مدیران می خواهم کارشان را به خوبی خوب انجام دهند.

4-15

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: