• جمعه ٩ مهر ١٤٠٠-١٣:٢٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٢٦٤٦
در گفت‌وگوی رکنا با سخنگوی شورای شهر تهران مطرح شد؛

از برنامه های سلامت محور عقب افتاده ایم/ باید امکانات ورزشی را با شرایط کرونا متناسب سازی کرد

رکنا: علیرضا نادعلی در مورد وضعیت ورزش همگانی و رسیدگی به تندرسی شهروندان با توجه به شیوع کرونا نکاتی را عنوان کرد. او با بیان اینکه باید فضاهای ورزشی را متناسب با شیوع کرونا همسان سازی کرد بر اقدام همزمان دولت و شهرداری تهران جهت تقویت استفاده شهروندان از ورزش های همگانی در محیط های سالم و باز در دوران کرونا تاکید کرد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل از رکنا، با شیوع بیماری کرونا و اعمال قرنطینه های کرونایی، کم تحرکی زیادی بین شهروندان شایع شد. این کم تحرکی و دوری از ورزش و حتی پیاده روی در بین مردم، از نظر پزشکان و متخصصان بهداشت و درمان منع شده است. بارها شنیده ایم که ورزش دشمن اعتیاد است و یا دوری از ورزش موجب بیماری های قلبی عروقی و آسیب های جسمی و روحی دیگر خواهد شد. بنابراین توجه به موضوع ورزش و تشویق افراد به تحرک و فعالیت های نشاط آور می تواند جزو اقدامات ضروری مدیریت شهری و سازمان های مرتبط با ورزش همگانی و مردمی باشد. باید توجه داشت که سلامت روانی افراد همواره با سلامت جسمی و بدنی انسان ها در ارتباط تنگاتنگی قرار گرفته است.

علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران در رابطه با برنامه مدیریت شهری جهت رسیدگی به سلامت بدنی مردم با توجه به شیوع بیماری کرونا طی 2 سال اخیر به خبرنگار رکنا اظهار داشت: همانطور که در شرایط دفاع مقدس دیدیم و موضوعات مختلف آن زمان را تجربه کردیم، همه اتفاقات عادی و روزمره جامعه توسط مدیریت مختلف دولتی و غیردولتی بسته به شرایط جنگی، متناسب سازی می شد، به عنوان مثال از آموزش و پرورش و بهداشت و درمان گرفته تا سایر حوزه ها آرایش جنگی پیدا می کردند. حال در دوسال اخیر که با همه گیری بیماری کرونا روبرو شدیم حتماً باید متناسب سازی مجددی نسبت به شرایط موجود اتفاق بیافتد، اگرچه تناسب سازی هایی که تا کنون اتفاق افتاده است، بیشتر از جنس سلبی و مبارزه با بیماری بوده است.

رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران با بیان این که از نظر سلامت محوری، ورزشی و حوزه هایی که جامعه را از افسردگی خارج می کنند عقب افتاده ایم، افزود: در حال حاضر به طور همزمان دولت و شهرداری  موظفند در رابطه با کلانشهر تهران، با امکانات متفاوتی که در عرصه ورزش و سازمان ورزش موجود است، ضمن توجه به متناسب سازی امکانات با شرایط کرونایی وارد میدان شوند. این درست است که حضور در سالن های سرپوشیده در شرایط غیرعادی و کرونایی برای جمعیت های زیاد قابل استفاده نیست اما می توان در فضایی باز اتفاقات مثبتی رقم زد.

نادعلی اشاره به احتمال ادامه دار شدن شیوع کرونا در ایران و جهان تاکید کرد: ممکن است یک سال دیگر از شرایط کرونایی کاملاً خارج نشویم و علی رغم توانی که دولت و شهرداری برای واکسیناسیون به کار گرفته اند، ممکن است از شرایط کرونایی عبورنکنیم، در این وضعیت می توان از فضاهای باز و قابل استفاده برای ورزش همگانی در شهر تهران استفاده کنیم.

سخنگوی شورای شهر تهران در پایان اظهار داشت: موضوع رسیدگی به ورزش همگانی و تندرستی شهروندان از مطالبات مهم مدیریت شهری است. ضمناً علاوه بر ورزش باید از برنامه های مرتبط با سلامت روانی مردم، در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران و سایر بخش های مرتبط با مدیریت شهری تصمیمات اثربخشی را در نظر داشته باشیم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: