• يکشنبه ٧ شهريور ١٤٠٠-١٥:٣٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٢٣٢٦
میثم مظفر در واکنش به گزارش مدیرعامل سـازمان فاوا:

یکی از اهداف فناوری، تکریم ارباب رجوع و حفظ کرامت شهروندان است

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: یکی از اهداف فناوری، تکریم ارباب رجوع و حفظ کرامت شهروندان است که بتواند خدمات بدون منت ، سریع و توأم با صحت را به شهروندان ارائه کند و از اعمال سلیقه پرسنل اداری اجتناب شود اما متاسفانه سامانه حوزه شهرسازی و به ویژه در بخش صدور پروانه احداث بنا ، طراحی پیچیده فرایند ها و تبدیل آن به فناوری و سامانه ، اکنون کرامت شهروندان را زیر سوال برده است.

 

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران میثم مظفر عضو شورای اسلامی شهر تهران در جریان هفتمین جلسه شورا ضمن تشکر از اقدامات سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران گفت: یکی از اهداف فناوری، تکریم ارباب رجوع و حفظ کرامت شهروندان است که بتواند خدمات بدون منت ، سریع و توأم با صحت را به شهروندان ارائه کند و از اعمال سلیقه پرسنل اداری اجتناب شود اما متاسفانه سامانه حوزه شهرسازی و به ویژه در بخش صدور پروانه احداث بنا ، طراحی پیچیده فرایند ها و تبدیل آن به فناوری و سامانه ، اکنون کرامت شهروندان را زیر سوال برده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه  افزود: زمانی که این سیستم نبود شهروندان برای صدور پروانه ساخت ممکن بود 3 یا 4 ماه معطل بشوند؛ درحالی که با وجود سامانه، ۷ ماه و بعضا یک سال معطل می مانند.  مساله اصلی در این موضوع طراحی صحیح فرایندها و معماری سیستم است.

میثم مظفر افزود: از آقای دکتر جاوید که در این حوزه صاحب نظر هستند و اشراف کامل دارند، تقاضا می کنم با تشکیل کارگروه مشترک فی مابین شهرداری و شورا ،  این سامانه را مورد بازنگری قرار دهند.

مظفر ادامه داد: فناوری بستری برای کسب درآمد است، اما اینک در کسب درآمد از تراکم مجاز و صدور پروانه یک گلوگاهی ایجاد شده که شهرداری را از جریان کسب درآمد سریع محروم کرده و این مساله از نظر درآمدی اهمیت دارد.

وی افزود: یکی از راه های کسب درآمد از فناوری موضوع داده کاوی یا Data Mining است، در فاوا کمتر روی مفهوم داده کاوی و Data Mining و کسب درآمد از این راه کار کرده ایم. بسیاری از شرکت ها و سازمان های خارج از شهرداری با حفظ حریم خصوصی و اطلاعات محرمانه افراد، صرفا از باب تحلیل رفتار مشتریان نیاز به دیتاها و اطلاعاتی دارند که خیلی از شرکت های بزرگ اقتصادی در جهان بیش از تراکنش مستقیم خود در فروش کالا و خدمات از  Data Mining کسب درآمد می کنند.

مظفر در پایان با اشاره به کلان داده های موجود در فاوا ابراز امیدواری کرد، با ارائه سرویس به نهادهایی که حریم شخصی و اطلاعات شخصی شهروندان را به مخاطره نمی اندازند و صرفا بحث رفتارهای مشتریان را تحلیل و پیش بینی می کنند شهرداری بتواند در حوزه Data Mining نیز کسب درآمد داشته باشد.

14-7

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: