• يکشنبه ٢٤ مرداد ١٤٠٠-١٥:٣٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٢٢٢١
مهدی اقراریان در واکنش به گزارش معاون خدمات شهری شهرداری تهران تاکید کرد:

از ضرورت نگهداشت پل های مکانیزه تا چاره اندیشی برای مشکلات آتش نشانی

عضو ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران طی تذکراتی به ضرورت توجه به نگهداشت پل های مکانیزه و رفع معضلات سازمان آتش نشانی تاکید کرد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر تهران مهدی اقراریان در چهارمین جلسه شورا و پس از ارائه گزارش معاون خدمات شهری شهرداری تهران، گفت: در ابتدا لازم می‌دانم تقدیر و تشکری از کارکنان بهشت‌زهرا داشته باشم افرادی که در خط مقدم تدفین اموات و خاک‌سپاری حضور دارند اما ذره‌ای از وظایف خود شانه خالی نکرده اند. 

عضو ششمین دوره شورا ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در سازمان بهشت‌زهرا وجود دارد بحث آمبولانس‌هایی است که هم‌زمان سه پیکر را حمل و توزیع می‌کنند لذا برای حل این مشکل بهتر است از مدل ماشین‌های برقی که در وادی‌السلام به کار گرفته می‌شود، استفاده شود زیرا از نظر قیمت مقرون‌به‌صرفه هستند و می توان پیکر اموات را به‌صورت تک‌به‌تک حمل کرد. 
اقراریان گفت: متأسفانه مخازن زباله وضعیت بسیار اسفناکی دارند و ما شاهد بی‌نظمی و آشفتگی در این بخش هستیم و امیدواریم هر چه سریع‌تر این موضوع سامان یابد.

مهدی اقراریان در ادامه طی چند تذکر گفت: ابتدا به موضوع  اختلاف نظر دو سازمان زیباسازی و حمل و نقل و ترافیک درباره نگهداشت پل های مکانیزه خطاب به  جاوید سرپرست شهرداری گفت: در بازدید از منطقه هشت شاهد بودیم که پل مکانیزه مجاورمسجد هفت حوض مدتهاست که خراب است و لذا با شهردار منطقه مذاکره نمودم و مشخص شد مشکل مالی هم وجود ندارد، و تنها مشکل  از هم گسیختگی و عدم انسجام میان مدیران شهرداری است.

او افزود: برخی پلها به علت تردد بالا به زمانبندی برای تعمیر نیاز دارند.

اقراریان در ادامه به عدم وجود امنیت در برخی پارکها اشاره داشت و گفت: در ادامه بازدیدم از منطقه 8  از بوستان فدک نیز بازدیدی داشتم که متاسفانه شاهد بودیم اراذل و اوباش در انظار عمومی مواد مخدر مصرف میکنند و به قمه و چاقو هم مسلح هستند.

او در ادامه خطاب به سردار رحیمی فرمانده ناجا در تهران گفت: با این وضع عمومی پارکها، توقع دارید خانوادههای مردم در پارکها حضور پیدا کنند؟

عضو ششمین دوره شورا تذکر دیگری مبنی بر عدم همکاری شهرداری منطقه 8 با هیئت‏های مذهبی داد و گفت: در منطقه 8 زمین چمن در اختیار هیاتهای مذهبی گذاشتهاند اما سرویسهای بهداشتی را در ساعت 10 شب میبندند.

او در ادامه به اهم مشکلات  آتشنشانی اشاره داشت و گفت: در بازدید از ایستگاه‌های آتش‌نشانی 120، 40 و 50 یکی از مشکلاتی که مطرح شد بحث مسکن آتش‌نشانان بود لذا برای بازدهی و فعالیت هر چه‌بهتر آتش‌نشانان باید تدابیر مناسبی برای مسکن آنان اندیشیده شود زیرا بسیاری از این عزیزان مسافت‌های طولانی را طی می‌کنند تا در محل خدمت حاضر شوند.  

اقراریان همچنین افزود: عدم انجام کار کارشناسی در مکانیابی و ساخت ایستگاههای آتشنشانی، عدم اعمال دستورالعمل یا شیوهنامه واحد جهت ارتقاء پرسنل در سنوات مساوی، هم راستا نبودن و عدم سنخیت مباحث تئوریک مرکز علمی-کاربردی آتشنشانی با بخش عملیات سازمان، نبود ارتباط بین سازمان آتشنشانی و مراکز علمی و دانشگاهی، متوقف شدن طرحهای توسعه مرکز آموزش ایثارگران سازمان آتشنشانی، تسری بیانگیزگی و روزمرگی در میان پرسنل، وجود شکاف و فاصله بین معاونتهای مختلف سازمان، بهکارگیری افراد بازنشسته و مسن در پستهای کلیدی، عدم اعمال آییننامه انضباطی در خصوص پاسخگویی مدیران و فرماندهان به ظوایف محول شده، عدم نظارت و بازرسی کامل و شفاف بر امور معاونت پیشگیری سازمان مرکز  از جمله موضوعاتی است که باید در اسرع وقت برای آن معضلات در سازمان آتش نشانی چاره اندیشی شود.

16-4

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: