• يکشنبه ١٢ ارديبهشت ١٤٠٠-١٤:٢٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢١٤٢٠
سئوال ناهید خداکرمی از شهردار تهران در خصوص واکسیناسیون پرسنل شهرداری تهران :

قبل از اجرای واکسیناسیون شیوه نامه عملیاتی تدوین شده بود؟

رییس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: این رویه موجود در کل کشور که مختص به شهرداری نیست درست به نظر نمی‌رسد؛ و آن این است که ما در حراست از نحوه اجرای قوانین و برنامه‌ها جنبه پیشگیرانه از وقوع تخلف را فراموش کرده و بیشتر نهادهای نظارتی که علاقه به مچ‌گیری دارند، منتظر می‌مانند تا تخلف و جرم و فساد اتفاق افتاده و بعد وارد عمل می‌شوند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران ناهید خدا کرمی در دویست و نود و یکمین جلسه شورا و پس از ارائه گزارش شهردار تهران در خصوص تخلفات صورت گرفته در واکسیناسیون کارگران شهرداری گفت: این رویه موجود در کل کشور که مختص به شهرداری نیست درست به نظر نمی‌رسد؛ و آن این است که ما در حراست از نحوه اجرای قوانین و برنامه‌ها جنبه پیشگیرانه از وقوع تخلف را فراموش کرده و بیشتر نهادهای نظارتی که علاقه به مچ‌گیری دارند، منتظر می‌مانند تا تخلف  و جرم و فساد اتفاق افتاده و  بعد وارد عمل می‌شوند.

وی ادامه داد: سئوال من از شهردار محترم این است، که آیا شهرداری برای اقدامات اینچنینی یک کد یا اصول اخلاقی پیش از اجرای برنامه تعریف و تدوین می‌‌کند تا مسئول مربوطه پیش از اجرای عملیات آن را امضا کند و در صورت تخطی از پروتکل‌ها شهرداری برابر قانون و امضای اصول اولیه بتواند با متخلفان برخورد کند؟

خدا کرمی افزود: در شرایط فعلی ممکن است این بهانه از سوی متخلفین شنیده شود که ما در جریان نحوه استفاده نبودیم.

وی ادامه داد: نکته دیگر این است که این رویه در همه کشورها موجود است. در کشورها اگر واکسن‌های توزیع شده در پایان روز باقیمانده داشت مردم عادی اگر متقاضی باشند می‌توانند از آن استفاده کنند اما در کشور ما چون حساسیت و کمبود واکسن وجود دارد، انتظار می‌رود ما این کد و اصول اخلاقی را تدوین کنیم و مسئول و ناظر آن را امضا کند تا مسائلی از این دست اتفاق نیفتد.

291-13

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: