• پنج شنبه ١٣ آذر ١٣٩٩-١٥:١٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٧٩١
نژاد بهرام در گفت و گو با همشهری خبر داد:

اجرای ۱۸۸پروژه مناسب‌سازی‌ معلولان در سال‌جاری

روزنامه همشهری همزمان با روز جهانی معلولان در گفت‌وگو با زهرا نژاد بهرام عضو شورای شهر تهران و مدیران شهری و کارشناسان پروژه‌های دسترس‌پذیری شهر برای معلولان را بررسی کرد.

 

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل از همشهری  زهرا نژادبهرام، عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران و رئیس ستاد مناسب‌سازی‌ معابر تهران نیز از تلاش‌های انجام شده از سوی این ستاد و مدیریت شهری طی 2سال گذشته خبر می‌دهد و راه‌اندازی نرم‌افزار مخصوص تردد معلولان در شهر، تخفیف اسنپ وی‍‍‍ژه معلولان و همچنین انجام پروژه مناسب‌سازی‌ در شهر را ازجمله این اقدامات عنوان می‌کند.

نژادبهرام با اشاره به اینکه تهران متعلق به همگان است و شهر تنها به افراد سالم و بالغ تعلق ندارد، می‌گوید: «از سال گذشته تلاش شده که در هر منطقه تهران، دست‌کم 2معبر و 2بوستان کاملا مناسب‌سازی شود. در این راستا تاکنون منطقه۵ ازجمله مناطقی بوده که توانسته در توانمندسازی معابر، بوستان‌ها و اماکن عمومی موفقیت‌هایی به‌دست آورد. بنابراین شهرداری مناطق دیگر تهران هم باید با جدیت بیشتری کار را دنبال کنند.»به‌گفته نژادبهرام، با پیگیری‌های مستمر، نقشه راهنمای تمام مکان‌های مناسب‌سازی شده شهر تهران (معابر، بوستان‌ها، ساختمان‌های تحت تملک شهرداری، ایستگاه‌های اتوبوس و مترو، میادین تره‌بار، فروشگاه‌های شهروند و...) جهت اطلاع معلولان و اقشار آسیب‌پذیر در روز جهانی معلول (۱3آذر) رونمایی می‌شود و در دسترس عموم قرار می‌گیرد.

این عضو شورای شهر تهران همچنین از تعریف ۱۸۸پروژه مناسب‌سازی برای سال‌جاری خبر می‌دهد و می‌گوید: «خوشبختانه این پروژه‌ها در مناطق 4، 5 و ۱۹ به‌اتمام رسیده است. 2ایستگاه تازه‌ساخت مترو هم مجهز به آسانسور شده‌اند و دیگر ایستگاهی بدون آسانسور افتتاح نخواهد شد. همچنین تا پایان سال، ۴۸ایستگاه مترو مجهز به آسانسور می‌شوند.»

متن کامل گزارش را در لینک زیر بخوانید:

https://b2n.ir/756298

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: