• دوشنبه ٣ شهريور ١٣٩٩-١٦:٣٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٧٥٠
رئیس کمیته معماری شورای شهر تهران:

ایجاد پیاده راه جایگزین تجاری سازی در منطقه ۱۲ تهران شود

تهران- ایرنا- رییس کمیته معماری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ضرورت ایجاد پیاده‌راه و میدانگاه در محور امیرکبیر در حدفاصل خیابان ۱۷شهریور تا خیابان امین حضور در منطقه ۱۲ تهران، گفت: توسعه عرصه عمومی باید جایگزین تجاری سازی در بخش غربی محور امیرکبیر شود.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران «علی اعطا» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تجربه موفق ساخت میدانگاه امیرکبیر در منطقه ۱۴ و در شرق خیابان ۱۷ شهریور تهران گفت:پیش از این قرار بود در این منطقه ساختمان تجاری سه طبقه احداث شود که با توجه به رویکرد توسعه فضاهای باز شهری، این طرح لغو و میدانگاه و پیاده راه امیرکبیر ایجاد شد.

وی ادامه داد: این میدانگاه در شرق خیابان ۱۷ شهریور ساخته شده و از سویی اراضی در طول میدانگاه امیرکبیر و در غرب خیابان ۱۷ شهریور که در منطقه ۱۲ تهران واقع شدهاست، اراضی مناسبی برای ادامه دادن پیاده راه امیرکبیر در این منطقه است.

اعطا با بیان اینکه شهروندان از احداث میدانگاه در منطقه ۱۴ و شرق خیابان ۱۷ شهریور استقبال کردهاند، تاکید کرد:  بهتر است طراحی این مسیر در منطقه ۱۲ ادامه پیدا کند.

 عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: طول میدانگاه امیر کبیر در منطقه ۱۴ تهران، ۳۰۰ متر است و آزاد سازی همین متراژ از اراضی منطقه ۱۲ و تبدیل آن به فضای عمومی می تواند به نفع شهروندان باشد.

وی با بیان اینکه بحث های مبنی بر حضور سرمایه گذار بخش خصوصی و ساخت و ساز تجاری و مسکونی در منطقه ۱۲ و در ادامه محور امیر کبیر منطقه ۱۴ وجود دارد، گفت: به دلیل بافت متراکم منطقه ۱۲، نیاز به توسعه فضای عمومی و باز شهری در این منطقه مشهود است.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: