• يکشنبه ٨ تير ١٣٩٩-١٥:٠٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨١٥٨
با حضور رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران صورت گرفت

تغییر نام کوچه ناصر در خیابان حضرت ولیعصر( عج) به نام شهید والامقام امیرهوشنگ قیومی

محمد جواد حق شناس، رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران در مورد تغییر نام کوچه ناصر در خیابان حضرت ولیعصر( عج) به نام شهید والامقام امیرهوشنگ قیومی، گفت: ما وامدار ایثار و گذشت شهدا هستیم. این نام گذاری ها فرصتی است برای تامل خودمان که یادمان نرود چه بر ما گذشته است.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، رونمایی از تابلو و پلاک کوبی معبر مذکور با حضور محمد جواد حق شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، تورج فرهادی، شهردار منطقه ۶،  جلالی، مدیر کل ایثارگران شهرداری تهران و خانواده این شهید گرانقدر برگزار شد.

در این مراسم حق شناس با بیان این که آقای قیومی برادر شهید، یکی از پیشکسوتان انقلابی و از فعالان سیاسی دوران قبل از انقلاب بودند، گفت: ایشان در جنگ تحمیلی نیز یکی از سرمایه های ارزشمند شهر ما بودند، و دو شهید بزرگوار تقدیم انقلاب کردند.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: این شهید در حالی‌که برادرش در جنگ شهید شده بود، همچنان به مبارزات خود ادامه داد . قصه دلاوری‌ها و رشادت های شهدا را نمی‌توان آنطور که شاید و باید تصور کرد.

حق شناس بیان کرد: خانواده شهید قیومی بقدری بی ادعا و کم توقع بودند که بعد از گذشت چهار دهه از شهادت، به یاد نامگذاری معبری به نام این بزرگواران افتادیم. ما شرمنده این شهدا و خانواده بزرگوارشان هستیم. در واقع شهدا با خدا معامله کردند، و در معامله ای که با خدا باشد همواره برد است.

وی گفت: ما وامدار  ایثار و گذشت شهدا هستیم. این نام گذاری ها فرصتی است برای تامل خودمان که یادمان نرود چه بر ما گذشته است.

به گفته عضو شورای شهر تهران، هر یک از  تابلوهای مزین به نام شهدا، ستونی است که گویای پایداری این ملت که همواره در رنج بوده اند، می باشد.

حق شناس گفت: امیدواریم جامعه در مسیری که  شهدا رفته اند، خود را بازیابی کند. استقلال و آزادی کشور در سایه خون شهدا محقق شود.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: