• سه شنبه ١٩ فروردين ١٣٩٩-١٥:٣٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٣٩١
سیدمحمود میرلوحی پس از استماع گزارش علیرضا زالی:

راهبرد های مطرح شده برای مقابله با کرونا، باید بدون تعلل انجام پذیرد

رییس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورا گفت: باید در نظر داشت که راهبرد های مطرح شده برای مقابله جدی با کرونا، باید بدون تعلل و تاخیر انجام پذیرد. و اگر مهار پاندمی* کرونا به زمانی بیش از سه هفته نیاز دارد، پس طرح فاصله گذاری هوشمند باید به اجرا گذاشته شود.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، سید محمود میر لوحی در دویست و هفتمین جلسه شورا و پس از استماع گزارش علیرضا زالی، رییس ستاد مقابله با کرونا در استان تهران گفت: در ابتدا خدا قوت می گویم به  پزشکان و کادر درمانی کشور و نیز به همه همکاران خدوم شهرداری تهران، به ویژه پرسنل خدمات شهری.

وی ادامه داد: باید در نظر داشت که راهبرد های مطرح شده برای مقابله جدی با کرونا، باید بدون تعلل و تاخیر انجام پذیرد. اما انجام خدمات واجب و ضروری برای کلان شهر تهران که 10 میلیون جمعیت را باید سرپا نگه دارد نیز یک ضرورت است، که با در نظر گرفتن سوپر مارکت ها و نانوایی ها جمعیتی حدود یک میلیون نفر را در بر می گیرد.

میر لوحی با اشاره به بحث آغاز فعالیت های اقتصادی گفت: در خصوص آغاز این فعالیت ها دو سناریو مطرح است، یکی اینکه مشابه 15 روز اول سال ادامه دهیم، و سناریوی دیگر مبنی بر تعدیل سخت گیری ها و مدیریت هوشمند فعالیت های اقتصادی دلالت می کند.

وی افزود: در این زمینه ستاد ملی مقابله کرونا تعیین تکلیف کند که اگر زمان مهار بیماری تا سه هفته ادامه می یابد، شدت عمل و سخت گیری ها قابل تحمل است، و پشیمانی هم به دنبال ندارد. اما اگر بیش از این زمان نیاز است، می بایست سیستم فاصله گذاری هوشمند اجرا شود.

*پاندمی- همه گیری جهانی

12-207

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: