• سه شنبه ٢٠ اسفند ١٣٩٨-١٥:٥٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٣١٢
سید حسن رسولی:

هیچ دستگاه متولی از شهرداری تقاضای سیاست تشویقی برای تولید سوخت از پسماند ندارد

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: هیچ دستگاه متولی، از جمله وزارت نیرو ،شرکت پالایش و پخش از دستگاه ورشکسته شهرداری تهران تقاضا ندارد تا سیاست های تشویقی برای تولیدکنندگان و سرمایه گذاران در بخش تولید و توزیع سوخت های جایگزین از محل پسماند را تدوین کند.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، سیدحسن رسولی در بررسی طرح " الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه سوخت های زیستی و بیو روانکار* "، خواستار حذف ماده 2 این طرح شد، و گفت: در این ماده شهرداری تهران مکلف شده، لایحه پیشنهادی درباره "سیاست های تشویقی تولیدکنندگان و سرمایه گذاران بخش تولید و توزیع سوخت های جایگزین از محل پسماند و مواد غیرخوراکی" را تنظیم و برای تصویب به شورای شهر تهران ارسال کند. در زمان بررسی کلیات این طرح اعلام کردم ، این الزام خارج از وظایف ذاتی شهرداری تهران است.
وی ادامه داد: آنچه پیشنهاد دهندگان طرح به دنبال آن هستند، در یکی از معاونت های وزارت نیرو پیگیری می شود. در صورتی که ما شهرداری را ملزم به ارائه کنیم، شهرداری ناچار است لایحه ای با محوریت از پیش هدایت شده تهیه کند، که با وظایف ذاتی شهرداری تهران مغایرت دارد. هیچ دستگاه متولی از جمله وزارت نیرو، شرکت پالایش و پخش نیز چنین تقاضایی از دستگاه ورشکسته شهرداری تهران ندارد. 
خرانه دار شورای شهر خطاب به اعضای شورا تاکید کرد: چرا وظایفی را به شهرداری تحمیل کنیم که برای انجام این ماموریت در خارج از شهرداری، در بدنه دولت منابع، امکانات و مسئولیت آن جانمایی شده است. در قانون برنامه چهارم، پنجم و ششم توسعه  تمام ساز و کارهای تشویقی برای تولیدکنندگان، سرمایه گذاران، طراحان و مجریان اجرای پروژه های انرژی های نو به صورت دقیق تعریف شده است. اگر به اسناد بالادستی مراجعه می شد، قطعا نیازی به ارائه این طرح نبود.
نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران درباره دلیل مخالفت با ماده 8 طرح مذکور نیز اظهار داشت: این ماده اشکال شکلی و محتوایی دارد. دراین ماده نسبت به وظایف دستگاه های مسئول مداخله شده است.
* بیو روانکار: سوخت زیستی 
11-204

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: