• دوشنبه ٢٠ آبان ١٣٩٨-١٠:١٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٦٤٤٩
عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر تهران در گفت‌وگو با «صما»:

موانع ورود انبوه‌سازان به مقوله ساخت مسکن/فضای گفت‌وگوی مسالمت‌آمیز در جامعه وجود ندارد

عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر تهران در حاشیه نشست سیاست‌گذاری دومین نمایشگاه مسکن و بازآفرینی بابیان اینکه باید تعریف دوباره از مفهوم بازآفرینی در جامعه داشته باشیم گفت: بازآفرینی تنها مربوط به مقوله مسکن نیست؛ و بسط آن به مقوله مسکن تنها به ضرر جامعه است .

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران زهرا نژاد بهرام بابیان مطلب فوق به «صما» گفت: اعتمادسازی یکی از اولویت‌های مهم در امر بازآفرینی شهری است. در شرایط فعلی کلمه و مفهوم اعتماد در جامعه کم‌رنگ شده است.

 

وی بابیان اینکه در حال حاضر نبود تضمین فروش و کیفیت دو مشکل بزرگ انبوه‌سازان برای ورود به مقوله بازآفرینی و طرح‌های مسکنی ازجمله طرح اقدام ملی است گفت: متأسفانه در جامعه تضمینی برای دو مقوله ذکرشده دیده نشده که در این مورد دولت و نهادهای خصولتی و خصوصی می‌تواند بازوی کمکی انبوه‌سازان باشد.

 

عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر تهران بابیان اینکه مسکن مهر‌ دیوار اعتماد مردم به انبوه‌سازان را به نابود کرد گفت: اگرچه بخش اعظمی از سازندگان ذی‌صلاح زیر لفافه انجمن انبوه‌سازان سازندگان واقعی محسوب شده و دغدغه کیفی سازی رادارند اما حضور برخی از انبوه‌سازان در مسکن مهر باعث شده نگاه مردم به مقوله کیفی سازی مسکن توسط این اقشار تغییر کند.

 

نژاد بهرام گفت: باز‌گشت اطمینان خاطر آحاد مردم به ساخت‌وسازهای انبوه‌سازی نیازمند تضمین کیفیت و خرید توسط ارگان‌ها و نهادهای ذی‌صلاح مانند سازمان نظام‌مهندسی است

 

عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر تهران بابیان اینکه در ارزیابی وضعیت کسب‌وکارها در ایران مشخص‌شده بخشی کوچکی از مشکلات کسب‌وکار و دغدغه‌های انبوه‌سازان مربوط به قوانین است گفت: بخش زیادی از این دغدغه‌ها ناشی از نبود فضای گفت‌وگو بین ذی‌نفعان است.

 

وی گفت: متأسفانه ما در جامعه شاهد فضایی هستیم که حتی نمی‌توانیم با همدیگر زیر یک سقف، گفت‌وگوی مسالمت‌آمیز داشته باشیم.

 

نژاد بهرام بابیان اینکه نیاز است تالار‌های گفت‌وگو در کشور به معنای واقعی ایجاد شود گفت: نمایشگاه‌ها و همایش‌های جدی در مسئله مسکن و بازآفرینی می‌تواند مأمنی برای این گفتگوها محسوب شود.

 

عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر تهران همچنین افزود: عدم موفقیت کامل یا اندک طرح‌های مسکنی دولت به علت بدنه سنگین دولت است.

 

وی بابیان اینکه اولین اقدام دولت برای سبک‌سازی بدنه مربوط به واگذاری برخی از وظایف به بخش خصوصی است گفت: زمان آن رسیده که دولت به بخش خصوصی و استارت آپ‌ها برای حل مشکلات خود اعتماد کند و مطمئن برآیند این اعتماد مطلوب خواهد بود در ثانی اگر مشکلی در خصوص عملکرد بخش خصوصی ایجاد شود اعتماد مردم از دولت از بین نمی‌رود.

 

عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر تهران با انتقاد از اظهارنظر منفی برخی از مسئولان در خصوص طرح‌های مسکنی مانند طرح اقدام ملی و بازآفرینی گفت: رویکرد دولت و شخص وزیر راه و شهرسازی در خصوص مقوله مسکن‌سازی و اصلاح بافت‌های فرسوده بسیار جدی است.

 

نژاد بهرام در پایان عنوان کرد: در راستای دستیابی به اهداف برنامه ششم توسعه کشور، تأکیدات رئیس‌جمهور و اولویت‌های مدیریت شهری تهران و ایفای نقش دولت در امر بازآفرینی شهری از وزیر راه و شهرسازی انتظار می‌رود با صدور دستورات مقتضی، در مسیر تحقق تکالیف دستگاه‌‌های دولتی در این مسیر گام بردارند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: