• سه شنبه ١٤ آبان ١٣٩٨-٠٩:١٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٦٣٨٧
عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران:

برگزاری مراسم خشت طلایی جزو اتفاقات مثبت شهری است/تهران در مسیر هوشمندسازی حرکت می کند

عضو هیات رییسه شورای شهر با بیان اینکه تهران در مسیر هوشمندسازی حرکت می کند، گفت: برگزاری مراسم خشت طلایی جزو اتفاقات مثبت شهری محسوب می شود، مدیریت شهری تهران در راستای دیپلماسی شهری اقدامات مناسبی را انجام می دهد و به نظر من این اتفاق خوبی است که شهرداری تهران برگزاری مراسم خشت طلایی را نمایندگی می کند.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران زهرا نژادبهرام در گفت و گو با خبرنگار شهرنوشت با بیان اینکه تهران هنوز به یک شهر هوشمند تبدیل نشده است، اظهار کرد: تهران در مسیر هوشمندسازی حرکت می کند؛ امروز می توان از شهر بارسلون به عنوان یکی از پیشگامان شهر هوشمند نام برد؛ این شهر در دو حوزه سخت افزاری و نرم افزاری هوشمندسازی را تجربه کرده است.

 

وی با بیان اینکه استفاده از تجارب این شهرها به ما کمک می کند تا بتوانیم برای تهران آینده هوشمندی را در نظر بگیریم، تصریح کرد: در شهر تهران اقدامات سخت افزاری از جمله دیجیتالی کردن چراغ های راهنمایی، دیجیتالی کردن کنترل ترافیک و ... انجام شده اما کافی نیست و تنها گام هایی در مسیر هوشمندی محسوب می شود.

 

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران با بیان اینکه هوشمندسازی واقعی با مشارکت مردم و شهروندان محقق می شود، عنوان کرد: مردم باید با مشارکت، ظرفیت های سخت افزاری را به کار بگیرند تا بتوان ظرفیت های مناسبی را برای هوشمندسازی شهر فراهم کرد؛ هوشمندسازی شهرها سطح بالایی از مشارکت شهروندان را می طلبد. آینده تهران بیش از اینکه نیازمند ابزارهای دیجیتالی باشد؛ نیازمند مشارکت دیجیتال است.

 

وی درباره برگزاری مراسم خشت طلایی شهر تهران توضیح داد: برگزاری این سبک برنامه ها جزو اتفاقات مثبت شهری محسوب می شود. مدیریت شهری تهران در راستای دیپلماسی شهری اقدامات مناسبی را انجام می دهد و این اتفاق خوبی است که تهران برگزاری مراسم خشت طلایی را نمایندگی می کند. شهر تهران با بیش از 12 میلیون نفر جمعیت و داشتن ظرفیت های مناسب دیجیتالی و فنی در زمره شهرهای جهانی قرار گرفته است و البته مانند سایر شهرهای جهان دارای ایراداتی هم هست؛ اینکه شهر تهران به کانونی برای ارائه جایزه خشت طلایی تبدیل شده یک ظرفیت منحصر به فرد برای پایتخت است.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: