• دوشنبه ٨ مهر ١٣٩٨-٠٩:٥٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٦١٩٥
صدر اعظم نوری در مصاحبه با رادیو گفت وگو مطرح کرد:

پیمانکاران فضای شهری موظفند مدیریت و نظارت مستمر داشته باشند

صدر اعظم نوری اظهار داشت: موضوع ایمنی یک موضوع مستمر است که باید به آن پرداخت چراکه ممکن است هر آن، ضریب ریسک ایمنی کاهش یابد. بنابراین پیمانکاران موظفند فضای شهری را به نوعی مدیریت کنند و نظارت مستمر داشته باشند.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران برنامه "صبح و گفتگو" با موضوع شناسایی 10 هزار خطر در پارک های تهران در ارتباط تلفنی با دکتر زهرا صدر اعظم نوری عضو شورای شهر و رئیس کمیته کمیسیون سلامت و محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران و دکتر پروانه مافی نماینده مجلس شورای اسلامی از آنتن رادیو گفت و گو پخش شد.

صدر اعظم نوری در مصاحبه با رادیو گفت وگو اظهار داشت: موضوع ایمنی یک موضوع مستمر است که باید به آن پرداخت چراکه ممکن است هر آن، ضریب ریسک ایمنی کاهش یابد.

عضو شورای شهر تهران افزود: فضای شهری و عمومی در ابتدای تاسیس، فضای ایمنی است و استانداردها در آن رعایت می شود اما ایمنی آن می تواند در یک بازه زمانی کاهش پیدا کند و دچار مشکل شود.

وی همچنین گفت: به عنوان مثال وسایل بازی کودکان در یک پارک وسایل نو و سالمی اند که در پارک نصب شده اند اما قسمتی از این وسایل بازی در اثر بهره برداری مورد آسیب قرار می گیرند و یا ممکن است کف پوش در محدوده بازی خراب شود و همین موضوع ایمنی پارک را خدشه دار می کند.

رئیس کمیته کمیسیون سلامت و محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با تأکید بر لزوم نظارت مستمر بر پارک ها مطرح کرد: پیمانکاران موظفند فضای شهری را به نوعی مدیریت کنند و نظارت مستمر داشته باشند.

این مقام مسئول با بیان اینکه قرارداد با پیمانکار بر مبنای آنالیز ها و با قیمت تعیین شده، منعقد می شود افزود: اگر قصورات و تاخیراتی در شروع و ادامه کار وجود داشته باشد از صورت وضعیت پیمانکار کسر خواهد شد.

وی با اشاره به وجود بیش از دو هزار پارک در تهران عنوان کرد: کوچکترین اتفاقی می تواند هر یک از مسائل ایمنی، بهداشت و محیط زیست پارکها را به خطر بیندازد به عنوان مثال اگر دریچه ای شکسته در یک معبری باشد ایمنی پیاده روها به مخاطره می اندازد و در پارک ها نیز به همین شکل است.

صدر اعظم نوری با بیان اینکه 350 پارک مورد بررسی دانشگاه ها قرار گرفته و خطرها نیز احصاء شده اند گفت: همه خطرها در یک سطح نیستند و خطاهای کوچک تا بزرگ را شامل می شود. همه مشکلات این حوزه به مناطق و نواحی مربوطه ابلاغ می شود و پیمانکاران موظف به رفع آن ها در کوتاه ترین مدت زمان هستند.

رئیس کمیته کمیسیون سلامت و محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران یادآور شد: برخی از این خطرها در پارک ها به محض انتشار گزارش رفع شدند و امیدواریم خطرهای پارکها در کوتاهترین زمان ممکن رفع شوند تا شهروندان با آسودگی خیال در شهر تردد کنند.

در ادامه "صبح و گفتگو"، مافی مشکلات ایمنی و حضور معتادان در پارکها را قابل تامل دانست و گفت: زندگی در تهران به ویژه داخل آپارتمان های مناطق متوسط به پایین شهر به گونه ای است که خانواده ها برای استفاده از فضای سبز به بیرون از منازل روی می آورند .

وی افزود: طبق گزارشاتی که به ما می رسد پارک ها در برخی از بخش های شهر ناامن شده اند و حضور معتادان و افراد رد و بدل کننده مواد مخدر به طور آشکار در برخی پارکها مشاهده می شوند.

این نماینده مجلس عنوان کرد: وزارت کشور تلاش های زیادی برای جمع آوری معتادان و نظارت بر این موضوع داشته اما به طور خاص از همن تریبون از وزیر کشور تقاضا می کنم که این مسئله را در اولویت کاری خود قرار دهند و پارک ها را از صحنه آلودگی معتادان پاک کنند.

مافی در پایان این مصاحبه رادیویی یادآور شد: وزیر کشور فردا در کمیسیون داخلی و شوراها حضور پیدا خواهند کرد و این موضوع قطعا با ایشان مطرح می شود.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: