• دوشنبه ٨ مهر ١٣٩٨-١٤:٠٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٦١٧٨
شهربانو امانی در برنامه رادیویی "صبح و گفتگو" مطرح کرد:

آلودگی صوتی در سطح شهر تخلف محسوب می شود

امانی با بیان اینکه ایجاد آلودگی صوتی در سطح شهر تخلف محسوب می شود گفت: مشکل جدی ما این است که برای هر کاری می خواهیم فرهنگ سازی کنیم و همه چیز را از نو بسازیم اما مگر ما انسان های بافرهنگی نیستیم و تاریخ تمدن نداریم؟

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران برنامه "صبح و گفتگو" با موضوع بوق زدن رانندگان تاکسی در خیابان در ارتباط تلفنی با شهربانو امانی عضو شورای اسلامی شهر تهران و مهدی محمود اقدم معاون فرهنگی و آموزشی سازمان تاکسیرانی تهران از آنتن رادیو گفت و گو پخش شد.

 

امانی در برنامه "صبح و گفتگو" با بیان اینکه ایجاد آلودگی صوتی در سطح شهر تخلف محسوب می شود گفت: مشکل جدی ما این است که برای هر کاری می خواهیم فرهنگ سازی کنیم و همه چیز را از نو بسازیم اما مگر ما انسان های بافرهنگی نیستیم و تاریخ تمدن نداریم؟

وی با اظهار اینکه بخشی از مشکلاتشهر به شخصیت انسان ها برمی گردد مطرح کرد: آیا ما نتوانستیم به انسان های مسئول تبدیل شویم؟

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وجود 79 هزار راننده تاکسی در سطح شهر بیان داشت: بنده برای تردد به شورا از ماشین های خطی استفاده می کنم. یک راننده تاکسی که نامش آقا داوود بود مسئولیت پذیری اجتماعی بالایی داشت و به خوبی با مسافران خود ارتباط برقرار می کرد و حتی به گفته این راننده چندین نفر به واسطه او با هم ازدواج کردند.

امانی یادآور شد: درست است که ایمنی جابجایی مسافران بر عهده شهرداری است اما رانندگانی که با سازمان تاکسیرانی مرتبطند چارچوبی دارند البته متاسفانه تعداد کثیری از مسافران شهر را کسانی جابجا می کنند که شغل اصلی آنها رانندگی نیست.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه شغل شریف رانندگی در بسیاری از کشورها یک رشته دانشگاهی است و رانندگان آموزش می بینند افزود: معتقدم ما همانگونه که دوست داریم حق ما رعایت شود باید حق دیگران را نیز رعایت کنیم.

امانی یادآور شد: در حال حاضر موتوری ها نیز بوق های سنگینی را بر موتور خود نصب کرده و از آن استفاده می کنند و بنده هم مانند دیگر شهروندان از این بوق ها و رفتارها در پایتخت آزرده خاطر می شوم، این بوق زدن ها یک نوع هنجارشکنی است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه اتحادیه ها و تعاونی های تاکسیرانی باید بر این مسائل نظارت کنند افزود: سازمان تاکسیرانی به عنوان سازمان رابط و تسهیل کننده باید جایگاه مهم این شغل را ارتقا ببخشد.

در ادامه "صبح و گفتگو"، محمود اقدم بیان داشت: رانندگان تاکسی به عنوان بخشی از جامعه مطرح اند و می توانند به کاهش هنجارشکنی ها کمک کنند.

وی افزود: رانندگی تاکسی در بسیاری کشورها به عنوان یک شغل ویژه محسوب می شود و دوره های آموزشی خاصی دارد بطوریکه برخی کشورها تا 160 ساعت آموزش های ویژه عملیاتی و تئوریک به رانندگان ارائه می دهند تا به آرامش شهروندان کمک کنند.

معاون فرهنگی و آموزشی سازمان تاکسیرانی تهران به رادیو گفت و گو گفت: ما در سازمان تاکسیرانی در تلاشیم تا با آگاه سازی و اطلاع رسانی به رانندگان تاکسی، منزلت اجتماعی آنها را به عنوان یک شغل و حرفه ارتقا دهیم و به کاهش تنش ها و مشکلات در سطح شهر کمک کنیم.

این مقام مسئول تأکید کرد: سازمان های دیگر نیز باید در کنار سازمان تاکسیرانی به این موضوع کمک کنند کمااینکه آموزش هایی را با مشارکت و همکاری پلیس راهور ارائه می کنیم.

محمود اقدم با بیان اینکه ما برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی با مشکلاتی مواجهیم عنوان کرد: ما جلسات متعددی با شرکت های خودروسازی برگزار کردیم تا در این بازار آشفته نرخ خودرو به رانندگان تاکسی کمک کنیم.

وی همچنین به رادیو گفت و گو گفت: سازمان تاکسیرانی هم اکنون با یکی از بانکها وارد مذاکره شده و برای افرادی که قصد نوسازی خودروهای خود را دارند 40 میلیون تومان با بهره چهار درصد فراهم کردیم علاوه براین، در این اوضاع آشفته بازار لاستیک، لاستیک را با نرخ کارخانه برای رانندگان تاکسی تهیه کردیم.

نوع خودروهای تاکسی کشورهای دیگر به نوعی است که اجازه ارتباط راننده با مسافر را نمی دهد یعنی راننده و مسافر برای خود حریم خصوصی دارند اما رانندگان تاکسی در ایران با مسافران عجین اند و با مسافران ارتباط عاطفی برخورد می کنند و حتی نقش مشاور حقوقی و خانوادگی را بازی می کنند.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: