• دوشنبه ٤ اسفند ١٣٩٩-١١:١١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠٨٠٤
واکنش شهربانو امانی به اظهارات زهره الهیان در اینستاگرام :

نمک بر زخم زنان ایران نپاشید مدافع حقوقشان در مجلس باشید

عضو شورای شهر تهران به موضوع توییت اخیر زهره الهیان نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی انتقاد کرد.

 
 
به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران شهربانو امانی در صفحه اینستاگرام خود نسبت به اظهارات اخیر زهره الهیان نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی واکنش نشان داد و نوشت: 
 
"خانم زهره الهیان نماینده مردم تهران در حساب کاربری خود در شبکه فیلتر شده توئیتر خطاب به دختر حاکم دوبی که این روزها به خاطر حبس شدن در خانه توسط پدرش بسیار خبرساز و مورد توجه بوده است، پیشنهاد کرده به ایران بیاید تا از نعمت آزادی و حقوق بشر بهره‌مند باشد! پیشنهادی که همچون نمک بر زخم زنان و دختران ایرانی پاشیده شده است.
 
این پیشنهاد خانم نماینده در شبکه‌های مجازی با واکنش‌های بسیاری همراه بود و مورد نقد قرار گرفت. علتش نیز روشن است زیرا ایشان بدون در نظر گرفتن شرایط زنان در ایران و مطالبات آنان که از قضا با تفکر و نظرات شخص ایشان فاصله قابل توجه دارد، این سخنان را بیان کرده است.
 
خانم نماینده در حالی داعیه‌دار حقوق دختر حاکم دوبی شده است که انتظار می‌رفت پژواک صدای دختران و مادران ایران باشد و بداند که چراغی که به خانه رواست‌، به مسجد حرام است.
 
البته از ایشان به عنوان نماینده مجلس یازدهم که برآمده از رأی حداقلی مردم است، انتظار چندانی نمی‌رود اما باید به ایشان توصیه کنیم که قبل از این‌گونه اظهارنظرها سری به مطالبات زنان و دختران در ایران بزند. مثلاً نگاهی به شبکه‌های اجتماعی انداخته و بعد ببیند که چطور دختران ما برای نوشتن یک توئیت‌، احضار می‌شوند. همچنین بهتر است ببیند که چه اتفاقی برای زنان این سرزمین به خصوص نسل جوان آن افتاده است.
 
کاش خانم الهیان قبل از این اظهارنظر به این هم توجه داشت که در همین روزهای اخیر یک زن ورزشکار و موفق ایرانی به خاطر قوانین این کشور توسط شوهرش ممنوع‌الخروج شده است همچنین بهتر بود که ایشان دقت می‌کرد که دختران این سرزمین حتی برای استفاده از مرکبی مثل دوچرخه تحت فشار هستند یا اینکه اجازه ورود به ورزشگاه را ندارند.
 
خانم الهیان و همفکران ایشان قبل از تعارف آزادی به دختر حاکم دوبی باید به این امر نیز توجه می‌کردند که در اینجا حتی پوشش زنان نیز با محدودیت‌هایی همراه است و دخترانی که پوشش مورد نظر این خانم نماینده را نخواهند، حقی برای انتخاب نخواهند داشت.
 
مهم‌تر از همه اینکه ایشان به عنوان نماینده مجلس که از ابزار و امکاناتی برای رفع کاستی‌ها و ایرادات در قانونگذاری و تأمین حقوق زنان برخوردار است، می‌تواند و باید به جای این‌گونه اظهارات و مواضع فکر اساسی برای مسائل مهم در حوزه زنان کند. مثلاً خوب بود که به موضوع کودک همسری که طبق تازه‌ترین آمار اعلامی در تابستان ۹۹ به ۹ هزار مورد رسیده است، بپردازند. یا اینکه فکری به حال مجازات اسیدپاشی و مسائلی از این دست کند."

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: