• شنبه ٢٣ خرداد ١٣٩٨-١١:٠٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٥٧٢٩
حسن خلیل آبادی:

صنایع دستی زبان گویای تاریخ و مولود تفکر و تمدن است

خلیل‌آبادی ایران را مهد تمدن و هنر خواند و تصریح کرد: صنایع دستی مولود تفکر و تمدن است و می‌تواند تاریخ و فرهنگ غنی ایران را به دیگر کشورها انتقال دهد؛ از این رو صنایع دستی و گردشگری ارزش‌هایی هستند که باید در مدیریت شهری هم به آنها بها داده شود.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران حسن خلیل‌آبادی، رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در جلسه "هم اندیشی و بررسی چالش‌های صنایع دستی و رونق تولید در شهر تهران" که روز چهارشنبه ۲۲ خرداد ماه به مناسبت هفته صنایع دستی برگزار شد، گفت: صنایع دستی مبتنی بر هنر، خلاقیت مشارکت، کارآفرینی، اقتصاد و آموزش است.

وی بخش اقتصاد را به دو حوزه تولید و بازار تقسیم و عنوان کرد: لزوماً تولیدکنندگان از بازار سررشته ندارند؛ چرا که بحث بازار به تخصص خاصی نیاز دارد که باید بستر هر دو حوزه فراهم شود.

رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور نیز باید در این زمینه همکاری کند، گفت: ما نیز امکانات بسترسازی کالبدی را در شهرداری پیگیری خواهیم کرد تا در جهت توسعه حوزه صنایع دستی گام‌های بلند برداشته و نتیجه مطلوب حاصل شود.

خلیل‌آبادی افزود: در این راستا به زودی یک قطعه زمین به سازمان اداره میراث فرهنگی شهرری تحویل داده می‌شود تا این اداره در قالب یک نمایشگاه صنایع دستی شهرری را ارائه دهد.

وی با تاکید بر اینکه مسائل اجتماعی، فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مورد تاکید پنجمین دوره از شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش است، گفت: رویکرد مدیریت شهری پیشین خودرو محور و روی آوردن به سمت ساخت و ساز بوده اما در این دوره مسائل اجتماعی و فرهنگی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

خلیل‌آبادی رویکرد شورای پنجم را انسان محور و توسعه خلاقیت خواند و گفت: مدیریت شهری باید تسهیل‌گر فعالیت حوزه صنایع دستی و گردشگری باشد، اما متاسفانه در گذشته به عنوان یک مباشر فعالیت می‌کرده است.

رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر با بیان اینکه صنایع دستی یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب صنعت خلاق در ایران است، خاطرنشان کرد: همواره بر آن هستیم زمینه حضور تولیدکنندگان در حوزه صنایع دستی را فراهم سازیم تا لطافت، خلاقیت و هنر انسانی را به جامعه تزریق کنیم تا از این راه به توسعه اقتصاد شهر نیز کمک شود.

وی ادامه داد: حوزه‌های فرهنگی و هنری همچون صنایع دستی می‌تواند شهر را از یکنواختی، بتن، دود و آلایندگی‌ها رها سازد و محیط را زیست پذیر کند.

خلیل‌آبادی ایران را مهد تمدن و هنر خواند و تصریح کرد: صنایع دستی مولود تفکر و تمدن است و می‌تواند تاریخ و فرهنگ غنی ایران را به دیگر کشورها انتقال دهد؛ از این رو صنایع دستی و گردشگری ارزش‌هایی هستند که باید در مدیریت شهری هم به آنها بها داده شود. 

این جلسه با حضور سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه ميراث فرهنگی و صنايع دستی، محمدجواد حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، ری و تجریش، حسن خلیل آبادی و حجت نظری دیگر اعضای این کمیسیون با هدف بررسی چالش‌های موجود در توسعه صنعت گردشگری در ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمان های مردم نهاد شهر تهران برگزار شد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 





اخبار مرتبط