• چهارشنبه ٢٢ خرداد ١٣٩٨-١١:١٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٥٦٥٦
صدراعظم نوری در گفت و گو با شهرنوشت:

ساختار شهرداری طی یک دهه گذشته متورم شده است/ لزوم چابک سازی ساختار شهرداری براساس برنامه 5 ساله سوم

شهرنوشت: رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه ساختار شهرداری طی یک دهه گذشته متورم شده است، گفت: براساس برنامه 5 ساله سوم شهرداری باید به سمت چابک سازی حرکت کند و همراه با مطالعه و برنامه نسبت به ادغام معاونت های غیرضروری که ماموریت های آنها تداخل دارد؛ اقدام کنند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران زهرا صدراعظم نوری در گفت و گو با خبرنگار شهرنوشت با اشاره به لزوم چابک سازی ساختار شهرداری تهران اظهار کرد: یکی از شعارهای شورای پنجم چابک سازی ساختار شهرداری است و این موضوع در راستای سیاست های کلان کشور محسوب می شود.
وی ادامه داد: هر اندازه سازمان ها دارای ساختار چابک تری باشند و از مراکز موازی اجتناب کنند، فعالیت ها با سرعت و کیفیت بهتری انجام و مدیریت شود.
رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه در شهرداری تهران طی 15 سال گذشته شاهد بزرگ و متورم شدن ساختار بودیم، عنوان کرد: بعضی از این مجموعه ها مصوبه شورای عالی اداری و استخدامی را هم ندارند. اما متاسفانه به واسطه وجود فردی که خواستند در سیستم به جایگاه مناسبی دست پیدا کند؛ برای آن فرد یک ساختار ایجاد کرده اند.
صدراعظم نوری با اشاره به اینکه این اقدامات موجب افزایش هزینه و نیروهای مازاد می شود، تصریح کرد: تداخل ماموریت ها و وظایف از جمله علل دیگری است که نیاز به چابک سازی را به وجود می آورد.
عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه شورا در برنامه 5 ساله سوم مصوبه ای را در همین خصوص به تصویب رساند، اضافه کرد: بر اساس این مصوبه شهرداری باید به سمت چابک سازی حرکت کند و همراه با مطالعه و برنامه نسبت به ادغام معاونت های غیرضروری که ماموریت های آنها تداخل دارد؛ اقدام کنند. همچنین بر همین اساس باید سازمان ها و شرکت هایی که ماموریتی برای انجام ندارند منحل یا ادغام شوند.
نوری ادامه داد: امیدوار هستیم شهرداری تهران این کار را انجام دهد و برنامه خود در این زمینه را ارائه کند.البته این موضوع در قالب طرحی در صحن شورا مطرح شد که پست های غیر مصوب قائم مقام و مشاور حذف و معاونت ها از 9 مورد به 6 کاهش پیدا کند، اما متاسفانه این طرح در شورای شهر رای نیاورد.
وی تاکید کرد: البته هم اکنون در شهرداری تهران پست های قائم مقام و مشاور حذف شده است و نیروها در جاهای دیگری مشغول شده اند. درباره ادغام معاونت ها و سازمان ها مطالعاتی از قبل انجام شده و چگونگی اجرایی و عملیاتی کردن این موضوع در دست بررسی است.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: