• يکشنبه ٥ خرداد ١٣٩٨-١١:٥٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٥٦٢٤
با رای اعضای شورا صورت گرفت: 4-143

اصلاح آیین نامه اجرایی انتخابات پنجمین دوره شورایاری ها از دستور کار خارج شد

با موافقت اعضای شورای شهر تهران بررسی آیین نامه اجرایی انتخابات پنجمین دوره شورایاری ها از دستور خارج شد.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران  اصلاح آیین نامه اجرایی انتخابات پنجمین دوره شورایاری‌ها پس از بررسی و تصویب بندهایی از اصلاح اساسنامه شورایاری ها مورد بررسی اعضا شورا قرار گرفت. قبل از ورود به این بحث احمد مسجد جامعی رییس ستاد شورایاری ها توضیحاتی مبنی بر اینکه بررسی این موضوع منوط به مورد تایید قرار گرفتن مصوبه امروز شورا از سوی فرمانداری است.

وی پیشنهاد خروج این دستور را ارائه داد.

 

محمد سالاری عضو شورای شهر تهران در موافقت با خارج شدن این دستور از دستور کار جلسه امروز این شورا گفت: ما نمی‌توانیم منتظر بمانیم تا اساسنامه تأیید شود و سپس وارد آیین نامه شویم؛ باید اجازه دهیم که اساسنامه توسط هیأت تطبیق به تأیید برسد و پس از آن در یک جلسه با فوریت به بررسی مفاد آن بپردازیم.

 

رسولی نیز در مخالفت با خروج این طرح از دستور کار شورای شهر تهران گفت: با توجه به تجربیات شخصی من که عضو هیأت تطبیق بودم می‌توانم بگویم که هیأت تطبیق اجازه ورود محتوایی به موضوعات ندارد و تنها وظیفه این نهاد این است که ببیند آیا مصوبه‌های شورای شهر تهران در مخالفت و تضاد با قوانین کشور است یا خیر؛ پس بر این اساس اینکه ما بخواهیم صبر کنیم و اساسنامه را به هیأت تطبیق ارسال کنیم تا آن‌ها تأیید کنند کاری زمان‌بر است که با توجه به زمان محدودی که تا انتخابات شورایاری‌ها داریم این کار به صلاح نیست.

 

وی تصریح کرد: من از دوستان می‌خواهم که با رأی مخالف به پیشنهاد خروج دستور بررسی اصلاح اساسنامه انتخابات شورایاری‌ها اجازه دهند بررسی این اساسنامه بند به بند انجام شود.

 

بر همین اساس و استماع سخنان مخالفان  و موافقان این پیشنهاد،  در نهایت بررسی اصلاح اساسنامه و آیین‌نامه انتخابات شورایاری‌ها از دستور کار یکصد و چهل و سومین جلسه شورای شهر تهران با 12 رای موافق و 4رای مخالف از 19 نفر اعضای حاضر در جلسه، خارج شد.

 

 

پس از اظهارنظر موافقان و مخالفان پیشنهاد خروج دستور اصلاح اساسنامه انتخابات شورایاری‌ها این پیشنهاد در صحن شورای شهر تهران به رأی گذاشته شد و با ۱۲ رأی موافق، ۴ رأی مخالف از دستور خارج شد. 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: