• چهارشنبه ١٢ تير ١٣٩٨-١٨:٣٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٥٥٢٨
اعطا مطرح کرد:

رونق زندگی در فضای شهری به دنبال گسترش فضاهای عمومی در شهر تهران

رئیس کمیته معماری و طرح‌های شهری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه توسعه فضاهای عمومی شهری از جمله احکام برنامه پنج ساله سوم شهر تهران است گفت: اگر فضاهای عمومی گسترش پیدا کنند زندگی در فضای شهری رونق پیدا می‌کند.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران علی اعطا در نخستین اجلاس مجمع مشورتی رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شوراهای اسلامی کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها که  با حضور شهردار تهران، وزیر راه و شهرسازی و دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری برگزار شد با بیان اینکه در این جلسه باید به تبادل تجربیات و گفتگو پیرامون آنها بپردازیم اظهار کرد: یکی از مباحث مهم که در دستور کار شورا و به تبع آن شهرداری قرار گرفت موضوع توسعه عرصه‌های عمومی بود. مجموعه رفتارهای اجتماعی مردم این پیام را می دهد که می خواهند از فضاهای انسان‌محور استفاده کنند و این موضوع در حال حاضر یکی از مطالبات شهروندی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه موفقیت مدیریت شهری در گرو توجه به نشانه‌هایی است که در جامعه وجود دارد افزود: شهروندان نیز نشان داده‌اند که نسبت به ارتقاء و توسعه عرصه عمومی تمایل دارند.

رئیس کمیته معماری و طرح‌های شهری شورای  شهر تهران با اشاره به اینکه در برنامه پنج ساله سوم شهر تهران مقرر شد تا در پایان دوره در 22 منطقه تهران 22 میدانگاه پیاده ایجاد شود تصریح کرد: به دنبال تصویب برنامه پنج ساله سوم در سال 97 و بر اساس ماده 48 این برنامه در سال اول اجرای برنامه یعنی تا پایان سال 98 باید در 5 پهنه شهر تهران به لحاظ پراکندگی 5 پهنه شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز فضای شهری و میدانگاه پیاده فراهم شود.

اعطا ادامه داد: اخیرا توسط شهرداری  کارگاه عمرانی میدان 7 تیر جمع‌آوری و به جهت توسعه عرصه‌های عمومی به یک میدانگاه پیاده تبدیل شد.

به گفته رئیس کمیته معماری و طرح‌های شهری شورای شهر تهران اگر این عرصه‌ها رونق پیدا کند امنیت اجتماعی ایجاد و شاهد حضور خانواده‌ها و گروه‌های مختلف سنی در فضاهای عمومی شهر خواهیم. به همین منظور این امر به عنوان یک سیاست در دستور کار شورا و شهرداری قرار گرفته است.

اعطا در ادامه با بیان اینکه برخی از اقدامات انجام شده از دوره چهارم شورا هم‌اکنون در دوره پنجم نیز پیگیری جدی تر  شده است تصریح کرد: سیما و منظر شهری یکی از مسائل مهم شهر است که مبحث  نمای ساختمان‌ها بخشی از آن است.

وی با بیان اینکه نمای ساختمان‌ها موضوعی بوده که در ده های گذشته به آن کمتر توجه شده است تصریح کرد: روی این موضوع کنترل کمی وجود داشته و در سال های اخیر تلاش شده تا توجه بیشتری به سیمای عمومی شهر و نمای ساختمان‌ها از زاویه ارتقا کیفیت انجام شود. به همین منظور لایحه‌ای از سوی شهرداری به شورا ارائه شد و به تصویب شورا رسید و هم‌اکنون در مناطق 22 گانه کمیته‌های نما تشکیل شده است.

اعطا با بیان اینکه در کمیته‌های نما علاوه بر کارشناسان و مدیران شهری متخصصانی از خارج از حوزه مدیریت شهری حضور دارند، گفت: در این کمیته‌ها به بحث کیفی معماری و طراحی شهری توجه می‌شود و به همین منظور هم‌اکنون در شورای شهر تهران دبیرخانه کمیته‌های نمای مناطق تشکیل شده تا کنترل و پایش سیما و منظر شهری بیش از گذشته انجام شود.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: