• شنبه ٢٢ تير ١٣٩٨-١٢:١٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٥٣٥٥
زهرا صدراعظم نوری در مراسم کلنگ‌زنی ایستگاه آتش‌نشانی شهید ستاری:

ضرورت جلب رضایت مردم/ رضایت شهروندان صرفا در ساختن پل و بزرگراه نیست

رییس کمیسیون سلامت،محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: ما باید رضایت مردم را جلب کنیم و بدانیم که این رضایت در کجا و در چه مواردی است، رضایت شهروندان صرفا در ساختن پل و بزرگراه نیست.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران زهرا صدراعظم نوری در مراسم کلنگ‌زنی ایستگاه آتش‌نشانی شهید ستاری محله قیطریه گفت: احداث ایستگاه اتش‌نشانی یکی از خدماتی است که می‌تواند اطمینان و آرامش را برای شهروندان ایجاد کند تا اگر زمانی دچار مشکل شدند عزیزان ایثارگر آتش‌نشان بتوانند با حضور به موقع خود مشکل را حل کنند.

 او ادامه داد: یکی از اقداماتی که شورای پنجم و مدیریت شهری جدید دنبال می‌کند این است که؛ کیفیت زندگی شهروندان را با ارائه خدمات بالا ببرند. ارتقا بخشی به زندگی شهروندان می‌تواند با کارهای کوچک و بسیار جزیی اتفاق بیفتد و نیاز نیست که ما لزوما پل، بزرگراه و ساختمان‌های بلند اداری و تجاری احداث کنیم.

 عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: همین که در محله‌ای شهروندان احساس کنند به موقع زباله‌هایشان جمع شده و سطح معابر تمییز می شود، نگهداری از  فضای سبز منطقه یا محله به موقع است و یا سرای محلات با ارائه خدمات فرهنگی، اجتماعی و رفاهی باعث آرامش می‌شوند، رضایت‌ آن‌ها را به همراه دارد.

 او با بیان اینکه ما باید رضایت شهروندان را جلب کنیم و ببینیم  این رضایت در کجا  و در چه مواردی است، اضافه کرد: خدمات رسانی ضعیف در زمان حریق که ممکن است در اثر نبود ایستگاه و پراکنش نامناسب باشد باعث بروز مشکلات جبران ناپذیر خواهد شد. هرچقدر دسترسی به ایستگاه‌ها فراهم‌تر باشد و خدمات رسانی با سرعت بیشتری اتفاق افتد  خسارت اعم از  جانی و مالی به حداقل می‌رسد.

 نوری با اشاره به محدودیت زمین در منطقه 1 و تاکید برتسریع در بهره‌برداری این ایستگاه کرد: با تمام این مشکلات شهرداری منطقه زمینی را برای احداث ایستگاه آتش‌نشانی در نظر گرفت اما توجه به چند نکته در این محل الزامی است. ایستگاه آتش‌نشانی برای خدمت به موقع احداث می‌شود و نباید خود برای مردم ایجاد مزاحمت کند. یک ایستگاه آتش‌نشانی رفت و آمد و سرو صدا دارد، باید ساختمان آن به نحوی طراحی و اگوستیک شود که برای مردم و به ویژه همسایه‌ها ایجاد مزاحمت نکند.

 رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران با بیان اینکه تجهیزات آتش نشانی گران از خارج از کشور وارد می شود، گفت: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی از جمله سازمان‌های بسیار تخصصی و فعال ما است که نیاز به تجهیزات با کیفیت و استاندارد دارد و شورا از این موضوع حمایت می‌کند. طی سال گذشته توانستیم با اختصاص رقم یک میلیون و  700یورو یعنی بیش از 200میلیارد تومان، 21دستگاه نردبان بلند خریداری کنیم.

نوری ادامه داد: در حال حاضر130ایستگاه فعال آتش‌نشانی، یک ایستگاه در حال تعمیر و 4ایستگاه در حال ساخت داریم که ایستگاه شهید ستاری محله قیطریه یکی از آن‌ها است. امیدواریم بتوانیم به مدد شورایاران و خون شهدا و همچنین با همراهی مردم خدمات بهتری به شهروندان ارائه دهیم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: