• شنبه ٢٠ فروردين ١٣٩٨-
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٣٤١٦
سیدحسن رسولی:

اقدام رییس جمهور امریکا را محکوم می کنم

بر اساس مواضع راهبردي اصلاح طلبانه اقدام اخير رييس جمهور امريكا محكوم است. دونالد ترامپ طي بيانيه اي غيرقانوني و مغاير با اصول اوليه حقوق بين الملل, سپاه پاسداران انقلاب اسلامي را در فهرست گروه هاي تروريستي قرار داده است.

هرچند در ادبيات روابط بين الملل تعريف و توافق جامع و شناخته شده اي براي اين مضمون وجود ندارد, اما عرفا مي توان به تعدادي از افراد كه داراي اهداف غيرقانوني بوده و از ارتباطات و سازمان مشخصي برخوردار هستند, گروه تروريستي لقب داد.

اين اقدام يك جانبه و مداخله جويانه در شرايطي صورت گرفته است كه اصل ١٥٠ قانون اساسي جمهوري اسلامي ایران, نگهباني از انقلاب اسلامي را هدف و فلسفه وجودی سپاه تعيين كرده, همچنین ماده یک اساسنامه قانونی این نهاد (مصوب مجلس شوراي اسلامي) نيز علاوه بر ايفاي نقش فوق الذكر , تقويت بنيه دفاعي جمهوري اسلامي ایران از طريق همكاري با ساير نيروهاي مسلح را وظيفه اين نهاد قانونی قرار داده است.

 تروريستي ناميدن بخش لاينفك ساختار دفاعي كشور از سوي كاخ سفيد با هيچ كدام از قواعد حقوقی جهانی شناخته شده همخواني ندارد.  بنابراین وفق يكي از اصول متعارف اصلاح طلبي مبتني بر تقدم استقلال و منافع ملي بر هر مطالبه اي ديگر و در مقام فعال سياسي اصلاح طلب به شدت اين حركت را محكوم مي كنم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: