• ٢٩ فروردين ١٣٩٧-
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٩٧٥٧
و حال محله فرحزاد خوب تر می شود...

و حال محله فرحزاد خوب تر می شود...


با توجه به مسائل و مشکلات دامنه دار و متعدد محله، در اولین روزهای حضورم در شورای شهر تهران، بازدید از محله فرحزاد را در دستور کار قرار دادم تا بطور نسبی آسیب ها و مشکلات آن را از نزدیک رصد کنم.

در بازدید از محله متوجه شدم که یکی از مهمترین موانع توسعه محله فرحزاد طبق گفته مدیران اجرایی آن محدوده، #تاخیر_چند_ساله در تصویب طرح تفصیلی محله فرحزاد بود که جهت رسیدن به سرانجامی مشخص، مورد توجه ام قرارگرفت.

برای پیگیری میدانی از اقدامات صورت گرفته، پس از دوماه، مجددا بازدید از محله فرحزاد را در دستور کار قرار دادم. علاوه بر پیگیری های میدانی، برگزاری جلسه با دفتر خدمات نوسازی در خصوص مسائل و مشکلات محله از برنامه های مهم کمیته کارشناسی من بود.

 

با پیگیری های های صورت گرفته، اسفند 96  خبری مسرت بخش در خصوص تصویب طرح تفصیلی محله فرحزاد در رسانه ها منتشر شد.

 

بایدگفت که تصویب این طرح در کمیسیون ماده پنج، گام اساسی و مهم برای حرکت به سمت توسعه و نوسازی محله فرحزاد است که این نتیجه عزم ما را برای پیگیری سایر مسائل محله دوچندان کرد

 

نمی توان این نکته را ذکر نکرد که؛ وجود ساختمان های سست و ناپایدار همراه با کوچه های تودرتو، تنگ و باریک، دسترسی را بسیار سخت کرده و   امنیت جانی ساکنین را در معرض تهدید جدی قرار داده است.

 

سالیان ِسال است که اهالی محله فرحزاد با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می کنند. علی رغم وجود ساکنین با اصالت، محله ای دلنشین و سرزنده و بافتی ارگانیک،ساخت و ساز های بی بهره از اصول شهرسازی و ناپایدار که با چند ورق آهن و آجر روی هم چیده شده اند، امینت زیست این محدوده را تهدید می کند.

از سویی،  روستای فرحزاد به دلیل ساختار فضایی شکننده از توسعه پرشتاب شهر تهران عقب مانده و با وجود قابلیت های مختلف،  کماکان با نابرابری فضایی و انواع مسائل و  محرومیت ها مواجه است.

 

 در طول سالهای گذشته وعده ها و برنامه های متعددی برای ساماندهی محله ارائه شد اما همواره ناکام مانده؛ وجود املاک موقوفی و تاکید بر تدوین طرح تفصیلی محله از موانع مهم و اساسی رشد و تعیین تکلیف وضعیت ساکنان محدوده به شمار می رفت.

 

 برای سال 97، پیگیری اسناد و املاک موقوفه و فاقد سند مالکیت محله که از منظر حقوقی مانعی اساسی برای نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد است و بیش از 80درصد از بافت آن محله را تشکیل می دهد در دستور کار کارشناسی قرار گرفته است که امیدواریم با هماهنگی تمامی ارگان های مسئول به نتیجه برسانیم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: