• ١٨ فروردين ١٣٩٧-
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٦٦٢١
نجفی توانسته شهرداری تهران را در ریل اصلی خود قرار دهد

نجفی توانسته شهرداری تهران را در ریل اصلی خود قرار دهد


 

با استعفای آقای نجفی مخالف هستم زیرا حضور ایشان در شهرداری فرصت بی‌نظیری برای عرصه مدیریت شهری و پیشبرد اهداف مطالبات اصلاح‌طلبانه است‌؛ بنابراین باید حدالمقدور از این سرمایه پاسداری کنیم. در این چارچوب، اکثریت اعضای شورای شهر با استعفای آقای نجفی مخالف هستند و علت آن نیز این است که شورای منتخب مردم به خوبی می‌داند که آقای نجفی در این مدت کوتاه چه دستاوردها و خدماتی در شهرداری داشته‌اند و چه سرمایه‌ای برای شهر تهران محسوب می‌شوند.

با این حال باید موضوع انسانی را نیز ملاک عمل قرار دهیم و نباید از وی بخواهیم و انتظار داشته باشیم تا سلامتی خود را به خطر اندازند. در این راستا، مشخصا می‌توانیم از شهردار بخواهیم که با انتخاب فردی به عنوان قائم مقام در طول مدت درمان، امکان ادامه خدمت فراهم شود. تلاش شورای شهر تهران حفظ و جلب رضایت آقای نجفی برای تداوم حضور در کسوت شهردار تهران است زیرا کاریزمای مدیریتی وی و سابقه چهل ساله خدمتگذاری، در کنار پاکدستی و تلاش برای مبارزه با رانت و فساد، مانع از این می‌شود که اعضای شورای شهر با رفتن وی به سهولت موافقت کنیم.

شورای شهر تهران پیش فرض خود را برای همراهی آقای نجفی به مدت چهار سال در نظر داشته و دارد اما بیماری ناگهانی موجب شد تا ایشان استعفا دهد. عملکرد شهردار تهران با وجود حجم انبوه مشکلات مالی، مسائل متعدد شهر تهران و تعداد بالای پرسنل در طول هفت ماه گذشته، نشان داد که ایشان مدیر موفقی هستند. دکتر نجفی توانسته است شهرداری تهران را در ریل اصلی خود قرار دهد. البته ایشان منتقدانی هم دارد که بهتر است این افراد با در نظر گرفتن شرایط شهرداری، نسبت به عملکرد آقای نجفی اظهارنظر کرده و راهکار ارائه دهند. با این حال، رویکرد اعتدالی آقای نجفی و دور ساختن شهرداری از فضای سیاسی، موجب شده تا برخی از جریانات اصلاح‌طلبی نقدهایی داشته باشند. در کنار این موضوع، تلاش برای شفاف‌سازی و مبارز با رانت و فساد موجود در شهرداری موجب شد تا عده‌ای مخالفت‌های جدی با حضور آقای نجفی در مدیریت شهری داشته باشند. بدون تردید هر حرکت اصلاحی هزینه‌هایی دارد و تلاش شورای پنجم این است که محمدعلی نجفی را مجاب به ماندن کند و در ادامه مسیر به وی کمک کند.

منتشر شده در تاریخ 18 فروردین روزنامه سازندگی

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: