• ٤ اسفند ١٣٩٤-
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٣٠٤٥
انتخابات حجت شرعی است

انتخابات حجت شرعی است

این روزها شور و شوقی وصف ناپذیر در سراسر میهن اسلامی مان به پا شده و نمی توان کسی را یافت که از این اتفاق مهم بی خبر باشد.
دو انتخاب حساس مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی که به صورت هم زمان برگزار می شود جنب و جوشی خاص در میان اقشار مردم ایجاد کرده است. این اتفاق یک امر مبارک ومیمون در جامعه اسلامی ما محسوب می شود.در میان سایر ملتها نیز انتخابات یک حادثه مهم تلقی می شود و تلاش برای حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای با حداکثر توان از سوی دولتها انجام می شود . بر اساس آیات نورانی قرآن نیز اگر می خواهیم در جامعه و کشور عزیزمان تغییرات مبارکی صورت پذیرد باید ما منشا این تغییرات باشیم و بدانیم خداوند تا ما اراده نکنیم و نخواهیم بنا بر سنت الهی تغییری در جامعه ایجاد نخواهد کرد. البته ملت قهرمان ایران همواره در انتخابات حماسه ساز بوده و از این آزمون الهی سربلند و پیروز بیرون آمده اند.اما باز هم لازم است در آستانه انتخابات به چند نکته توجه نماییم:

1-شرکت در انتخابات یک وظیفه اجتماعی است که هر کسی که خود را عضوی از جامعه می داند باید به نحوی در آن شرکت کند.در واقع این یک حق است که باید از آن استفا ده کرد. هر چه مشارکت بیشتر باشد به یقین نمایندگان با قوت بیشتری به انجام وظیفه خواهند پرداخت و این مشارکت حداکثری سبب ناامیدی هرچه بیشتر دشمنان این مرز و بوم خواهد شد.

2-در آموزه های دینی ما، انسانهایی که در امور اجتماع مشارکت نمی کنند به مردگانی در میان زندگان تشبیه شده اند.کسانی که اهل امر به معروف و نهی ز منکر نیستند را امیرالمومنین علیه السلام به مردگانی تشبیه نموده اند که در میان زندگانند و در واقع به ظاهر زنده اند ولی در واقع کالبدی بی روحند.عدم مشارکت در امور جاری جامعه و بی تفاوتی نسبت به وقایع جاری در میان مسلمانان سبب شده است که این افراد بی تفاوت،چنین خنثی و بی اثر معرفی شوند.بنابراین حضور در پای صندوق های رای نشانگر حساسیت افراد نسبت به سرنوشت خود و جامعه شان و عمل به دستورات بزرگان دین است.

3- شرکت در این انتخابات فارغ از تمامی گرایشات حزبی و جناحی ،همگان بر یک امر صحه می گذارد وآن حمایت از نظام و اسلام است.حضور حد اکثری در انتخابات مانند همیشه سبب رضایت سکان دار این کشور ،مقام معظم رهبری خواهد شد که این خود بزرگترین دستاورد برای رای دهندگان است.

4-ممکن است کسانی باشند که انگیزه کافی برای حضور در انتخابات نداشته باشند و تشویق ایشان به حضور خود یک وظیفه همگانی است.گاهی اوقات این افراد با یک تشویق و یک روشن گری توسط دیگران یه خیل عظیم رای دهندگان می پیوندند.بنابراین علاوه بر حضور،حاضر کردن دیگران نیز اهمیت فراوانی دراد.

5-نکته آخر این که برای انتخاب اصلح تلاش کنیم و بقول بزرگان به حجت شرعی برسیم. مشورت گرفتن از افراد آگاه و خبره و تلاش جهت کسب آگاهی بیشتر و انتخاب بهترین افراد قطعا کوششی مبارک و ماجور است .
بنابراین همه ما در انتخابات پیش رو دو وظیفه اجتماعی داریم اولا حضور در پای صندوقها و ثانیا انتخاب اصلح و توجه به این امر که در مقابل هر رایی که می دهیم مسولیم و افرادی را انتخاب کنیم که بهترین باشند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: