• ١٨ مهر ١٣٩٤-
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٨١
از منا تا آسمان

از منا تا آسمان

حج مظهر زیبایی، معنویت، همدلی و همبستگی در مسیر بندگی است و یکی از زیباترین جلوه‌های دین اسلام است. مسلمانان هر ساله فارغ از داشته‌های دنیایی و برای بندگی خالص با وجودی سراسر شوق و نیاز در سرزمین مکه جمع می‌شوند و یکی از باشکوه‌ترین مناسک مذهبی را در دید جهانیان قرار می‌دهند، اما امسال...

امسال حوادث پیش آمده در این فریضه عظیم، امت‌های اسلامی و جامعه انسانی را داغدار کرد، حوادثی که گاهی مفهوم همبستگی و همدلی در بین امت‌های اسلامی را زیر سوال برده و نشان از بی‌توجهی حکام عربستان نسبت به امنیت حجاج است. غم از دست دادن بیش از 464 نفر از حجاج عزیز ایرانی که به شکلی غم انگیز و در نهایت مظلومیت جان خود را از دست داده‌اند و از سرزمین منا به عرش الهی پر کشیدند این روزها برتمام کشورمان سایه افکنده و قلب‌های مسلمین را آکنده از درد کرده است.

آنچه در این بین مسلم است بیشترین اندوه متوجه خانواده‌های مصیبت زده آن عزیزان است، که نیاز به تسلی دارند و این تسکین و تسلی باید در دو حوزه مدنظر قرار گیرد.

نخست مسئولین محترم کشور، که شایسته است تمام اهتمام خود را در شناسایی و بازگرداندن تمامی پیکرهای مطهر، بررسی ابعاد و چگونگی حادثه و برخورد مناسب به منظور احقاق کلیه حقوق جان باختگان و خانواده‌های محترم آنان به کار گیرند. یادآوری این نکته ضروری می‌باشد که طی سالیان گذشته ایران مورد تجاوز‌های گوناگونی بوده و بسیاری از هموطنان ما در خسران روحی و مادی قرار گرفته‌اند ولی در کمتر موردی دولت ایران توانسته احقاق حق نموده و در سطح بین المللی مطالبات خود را دریافت نمایند. به همین منظور در این دوره باتوجه به دیپلماسی خوب دولت فعلی و همچنین موضع اقتدار و حمایت همه جانبه مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران از حجاج حاضر در حوادث حج امسال، آنچه متصور است جبران گوشه کوچکی از آلام بازماندگان حادثه منا و سقوط جرثقیل در مسجدالحرام با رسیدگی و پیگیری درخصوص علل وقوع آن حوادث در سطح بین‌المللی و جهان اسلام است.

سپس نقش کلیدی ملت همدل و همراه ایران در تسکین بازماندگان و جان باختگان حوادث منا است، ملتی که همیشه در شرایط سخت در کنار هم بوده‌اند و گاهی حضور و وجودشان از مسئولین نیز پررنگ‌تر بوده است. هموطنان داغ دیده ما هم در این روزها به همدلی و مهربانی هم‌میهنان خود نیاز دارند و هم باید شأن آنها در سال‌های آینده محترم شمرده شود، که به حق جان باختگان منا کمتر از شهدا نیستند و مورد مظلومیت فراوان قرار گرفته اند.

بنی آدم اعضاء یک پیکرند / که در آفرینش ز یک گوهرند
چو عضوی به درد آورد روزگار / دگر عضوها را نماند قرار

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: