• ٢٩ دی ١٣٩٧-
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٤٣٩٣
استفاده از خودروی شخصی را به حداقل برسانیم

استفاده از خودروی شخصی را به حداقل برسانیم


 

سالانه 4هزار و 573نفر براثر آلودگی هوا در تهران فوت می‌کنند؛ سکته قلبی و مغزی،بیماری‌های ریوی و تنفسی و حتی ارتباط مستقیم و غیرمستقیم سایر بیماری‌ها چون آلزایمر و پارکینسون، از جمله اثرات آلودگی هوا بر روی بدن انسان است. کارشناسان قرار گرفتن طولانی مدت در معرض انتشار ذرات ریز معلق (PM2.5 ) را عامل اصلی بیماری‌های مرتبط با آلودگی هوا می‌دانند. در شهر تهران 70درصد آلودگی هوا و تولید ذرات معلق به دلیل وجود منابع متحرك يعني اتومبیل‌ و سوخت آن‌هاست.

 

در سال‌های گذشته،به دلیل نگاه مدیریت شهری به روند توسعه شهر، عمدتا به ساخت بزرگراه‌هاو تونل ها توجه شده و فضای شهري به جای توجه به انسان محوري وبرنامه برای زندگی بهتر آن‌ها، تلاش برای حضور راحت تر خودرو‌ها شده است، تا جايي كه حتي ٢٩ دي‌ماه، روز هوای پاک؛ گاهی رکورد آلودهترین روز سال را به خود اختصاص مي‌داد و نخواستن ما را در استفاده نکردن از خودروی شخصی به رخ آسمان می‌کشيد.مدیریت جديد شهری تهران گرچه با چالش هاي عدیده‌اي مواجه است، اما تلاش می‌كند با كاهش هزینه‌های غير ضروری و محدود کردن فعالیت‌های كم ‌اثر،منابع را صرف آبی‌تر کردن آسمان پایتخت با توسعه حمل و نقل عمومی و در راس آن مترو کند .

 

بايد دانست انجام این امور فقط 50درصد راه ما برای تنفس هوایی پاک است؛ در کنار نیاز شهر به کمک دولت، بزرگترین یاری‌رسان مديريت شهري در داشتن هوایی پاک، مردم، يعني خود شماهستید، با تغيير رفتار و استفاده از حمل و نقل عمومی به جای استفاده از خودروی شخصی، همراه ما برای زندگی سالم‌تر باشید. برای داشتن آسمانی پاک، فرزندانی سالم و محیط‌زیستی عاری از آلودگی، استفاده از خودروی شخصی را به حداقل برسانیم.

٢٩ دی‌ماه روز هوای پاک مبارک

 

رییس کمیسیون سلامت،محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: