• دوشنبه ٢٤ تير ١٣٩٨-٠٨:٢٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٥٤٨٩
محمد علیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس:

تدوین لایحه و تبدیل آن به مصوبه برای جلوگیری از فرونشست

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: بنا داریم تا بعد از یک کار کارشناسی دقیق لایحه‌ای را درخصوص فرونشست زمین تهیه و آن راد ر صحن شورا به تصویب برسانیم تا از وقوع فرونشست جلوگیری شود.

 به گزارش معاونت ارتباطات و اموور بین الملل شورای اسلامی شهر تهرانمحمد علیخانی عضو کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس در خصوص نشست مشترک این کمیسیون با کمیسیون معماری و شهرسازی و سازمان نقشه برداری در خصوص موضوعات مرتبط با فرونشست در تهران گفت: این جلسه تازه شروع یک مسیر مهم در شهر تهران محسوب می شود.

وی گفت: تمام کسانی که در این جلسه حضور داشتند و نماینده سازمان یا دستگاهی بودند گزارشی از فعالیت‌های خود و همچنین موضوع فرونشست در تهران ارائه کردند.

علیخانی خاطرنشان کرد: آن چیزی که امروز و پس از این جلسه چند ساعته به عنوان یک خروجی مهم مورد نظر همه حاضران قرار گرفت این بود که مهمترین عامل فرونشست برداشت بی رویه از آب های زیرزمینی است که تأثیر اصلی را در وقوع این رخداد دارد.

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: البته باید به یک نکته مهم توجه داشت که میان فرونشست با فروچاله تفاوت زیادی وجود دارد.

وی ادامه داد: این چاله هایی که در سطح شهر تهران به وجود می‌آید و برای مثال یک یا چند خودرو را می بلعد اینها فرونشست نیست بلکه فروچاله ها هستند.

علیخانی گفت: این چاله ها که در سطح شهر تهران رخ می‌دهد مسائل فنی پشت سرش نهفته است مثلاً در جایی زیرسازی درستی صورت نگرفته و پس از چند سال عبور و مرور خودروها آسفالت ترک خورده و چاله‌هایی ایجاد می شود یا جایی بعد از حفر تونل خاکریزی‌های درستی صورت نگرفته و چنین پیشامدی رخ می دهد.

وی در خصوص اینکه آیا فرونشست و فروچاله از نظر ابعاد هم با یکدیگر متفاوت هستند گفت: فرونشست یک محدوده وسیعی را شامل می‌شود و در یک دوره زمانی طولانی مدت رخ می دهد برای مثال پس از بررسی دقیق یک منطقه بعد از گذشت یک دوره زمانی ۱۰ ساله عنوان می شود که زمین در آن منطقه ۲۰ سانتیمتر فرونشست داشته است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت یکی از مسائلی که باید به عنوان خروجی این جلسات مورد توجه قرار گیرد این است که باید راه حل مناسب برای پیشگیری از این موضوعات اندیشیده شود.

علیخانی همچنین به بررسی گزارش های ارائه شده اشاره کرد و تصریح کرد: بنا داریم تا پس از تکمیل گزارش های ارائه شده لایحه ای را تدوین کنیم که این لایحه در صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران به مصوبه تبدیل شود تا مجموعه مدیریت شهری برای اجرای برخی الزامات در راستای جلوگیری از فرونشست اقداماتی را انجام دهد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: