• چهارشنبه ٥ تير ١٣٩٨-٠٨:٤٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٥٣٦٠
آرش ميلاني مطرح كرد؛

راه‌اندازی سامانه محله‌یار در پایتخت/ نقش شورایاری‌ها در انتخاب مدیران محله

عضو شورای شهر تهران از راه‌اندازی سامانه محله‌یار برای افزایش احساس تعلق محله‌ای میان شهروندان خبر داد و گفت:‌ این سامانه بعد از انتخابات شورایاری‌ها فعال می‌شود.


به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل از فارس آرش میلانی عضو شورای شهر تهران در نشست  خبری پنجمین انتخابات شورایاری‌های شهر تهران اظهار داشت: در محلات مشکلاتی وجود دارد که برخی از نهادها متولی رفع آن هستند. تأمین امنیت محله، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ... نمونه‌ای از این مواردی است که شورایاری‌ها می‌توانند اقدامات مؤثری در کنار سایر نهادها انجام دهند.

وی افزود: شورایاری‌ها در 350 محله پایتخت می‌توانند در امر هشدار و کمک‌رسانی قبل از وقوع حوادث نیز مؤثر باشند به طور مثال در صورتی که مشکلی در یک محله وجود دارد، آن را به پلیس اطلاع و یا در مورد عوارض اجتماعی شهرداری و نهادهای دیگر را اطلاع‌رسانی کنند.

این عضو شورای شهر تهران بیان داشت:‌شورایاری‌ها بر همین اساس با نهادهای دیگر همچون پلیس راهور، اداره برق و ... تفاهم‌نامه‌هایی دارند و مرز اقدامات آنها مشخص است.البته شفاف شدن مرز اجرا و نظارت در محلات ضرورت دارد.

میلانی گفت: طبق مصوبه‌ها در شورایاری‌ها هیأت امنایی تشکیل می‌شود که قانونی است و این هیأت امنا می‌تواند مدیر محله را انتخاب کند، همچنین در طرح‌ها و پروژه‌ها شهرداری موظف است نظر شورایاری‌ها را اخذ کند.

وی بیان داشت: تهران با مشکلاتی همچون خودرو محور بودن و چند شغلی بودن مردم آن مواجه است و این مسئله سبب می‌شود تعلق محله‌ای میان شهروندان کاهش یابد و طی بررسی‌هایی که در دوره چهارم شورایاری‌ها انجام گرفت مشخص شد که تعلق محله‌ای در پایتخت پایین است و بر همین اساس شورایاری‌ها برای افزایش ضریب نفوذ مردم سامانه‌ای را به عنوان محله‌یار تدارک دیده که بعد از انتخابات فعال خواهد شد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: