• سه شنبه ٨ مرداد ١٣٩٨-٠٨:٣٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٥١٨٦
زهرا نژاد بهرام:

زنان بیشترین آسیب را از معماری استرس‌زای شهری می‌بینند

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: زنان بیشترین آسیب را از فضای استرس زای معماری شهری خواهند دید و از این جهت اهمیت دارد تا شهر برای زندگی زنان مناسب سازی شود.

به گزارش معاونت ارتباطات و اموور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل ازخبرنگار شهری خبرگزاری فارس زهرا نژاد بهرام عضو شورای اسلامی شهر تهران عصر امروز در نشست تخصصی معماری و منظر شهری گفت: ظرفیتی در دانشگاه های کشور وجود دارد که می تواند به یک فرصت برای موفقیت مدیریت شهری تبدیل شود.

وی گفت: می توان با یک الگو سازی و نمادسازی نسبت به افزایش کیفیت زندگی در شهر تهران اقدام کرد.

نژاد بهرام خاطرنشان کرد: تهران بیش از ده میلیون نفر جمعیت دارد و به اندازه کافی فرصت های استرس زا دارد و حالا اگر قرار باشد معماری شهری هم استرس زا باشد دیگر نمی توان آن را تحمل کرد.

وی گفت: زنان بیشترین آسیب را از فضای استرس زای معماری شهری خواهند دید و از این جهت اهمیت دارد تا شهر برای زندگی زنان مناسب سازی شود.

نژاد بهرام ادامه داد: زنان بیشتر در معرض آشفتگی های شهری هستند و باید رویکرد ما به سمت ارایه الگوهای مناسب معماری و شهرسازی برای زنان برود.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: می توان از ظرفیت گذشته خود که همان باغ های ایرانی به جا مانده از گذشته است استفاده کرد.

وی ادامه داد: حتما با همکاری سازمان پارکها و مناطق شهرداری برای مناسب سازی و الگو سازی فضاهای سبز مختص بانوان اقدام خواهیم کرد.

نژاد بهرام گفت: شهرداری تهران این آمادگی را دارد که نتایج بررسی ها و پژوهش های خود را به همه ارایه کند تا از آن استفاده کنند زیرا به نظر ما گسترش اطلاعات باعث پیشرفت می شود نه حبس اطلاعات.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: متأسفانه برخی از سنتهای گذشته خود را کنار گذاشته ایم و فکر کردیم باید همه سنت‌ها را جمع کنیم و بگذاریم در یک صندوقچه.

وی افزود: در یک فرآیند نادرست همه تلاش کردیم تا از نوک پا تا فرق سرمان غربی بشویم و این موضوع اصلا عقلانی و خردمندانه نبود.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: