• يکشنبه ٢ ارديبهشت ١٤٠٣-١٧:٠٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٧٢٢
در صحن شورا بررسی شد 14-229

گزارش حسابرسی شرکت «نوسازی عباس آباد»

در جریان دویست و بیست و نهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر تهران، گزارش حسابرس رسمی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص عملکرد مالی شرکت «نوسازی عباس آباد» برای سال‌های مالی 1400 و 1401» مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، گزارش حسابرس رسمی شورای اسلام شهر تهران در خصوص حسابرسی «شركت نوسازی عباس آباد، برای سال مالی1400 و 1401» در دویست و بیست و نهمین جلسه رسمی شورا مورد بررسی اعضا قرار گرفت. 
گزارش حسابرس رسمی شورا حاکی از آن بود که صورت‌های مالی یاد شده وضعیت مالی شرکت «نوسازی عباس آباد» در تاریخ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ و عملکرد مالی و جریان‌های نقدی آن را برای سال مالی منتهی به تاریخ مزبور از تمام جهات و استانداردهای حسابرسی به نحو مطلوب نشان می‌دهد. از سوی دیگر، صورت‌های مالی شرکت برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ دیگری بررسی شده  که در تاریخ ۲۰ تیر ماه ۱۴۰۱ حسابرس آن را مقبول اعلام کرده است. 
مهدی اقراریان، رئیس کمیته نظارت شورا با استناد به بند الف ذیل ماده ۴ آئین نامه اجرایی، تبصره ۴ قانون مبنی بر استفاده از خدمات تخصصی و حرفه‌ای حسابداری ذیصلاح به عنوان حسابرس رسمی مصوب سال ۱۳۷۹ هیئت وزیران و همچنین بر اساس ماده ۴ آن متذکر شد: حسابداران رسمی و مؤسسات حسابرسی مکلفند در گزارش حسابرسی و بازرسی قانونی نسبت به صورت‌های مالی رسیدگی شده درباره موارد ذیل صریحاً اظهار نظر کند. در بررسی‌ها شاهد دو مدل رفتار هستیم: در مدل اول در جریان گزارش بررسی‌ها مباحث مربوط به صورت‌های مالی نیز گزارش داده می‌شود، یعنی به موضوع عملکرد مالی پرداخته می‌شود اما در گزارش ارائه شده فعلی تنها به مباحث عمرانی پرداخته شده است.
وی افزود: نکته بعدی که باید در خصوص شرکت نوسازی عباس آباد مورد توجه قرار گیرد دریافتی‌های تجاری و سایر دریافتی‌هاست، درخواست می‌شود که در این مورد توضیحات لازم ارائه شود. 
رئیس کمیته نظارت شورا در ادامه در خصوص تبدیل وضعیت صورت گرفته در شرکت فوق نیز بیان کرد: طی سال‌های اخیر در این شرکت بسیاری از نیروها رسمی شده اند از مدیرعامل این شرکت در خواست می‌شود که در خصوص تبدیل وضعیت نیروها توضیحات لازم را ارائه دهد؛ اینکه این تبدیل وضعیت طی چه فرآیندی انجام شده است. 
اقراریان تأکید کرد: رعایت قوانین و مقررات تجاری و سایر قوانین مرتبط با شخص مورد رسیدگی، یعنی مصوبات شورا به منزله قوانین و مقرراتی است که شرکت‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه شهر تهران موظف به رعایت آن‌ها هستند. این اتفاق بسیار مهمی است که در صحن شورا به طور مجزا به بررسی عملکرد مناطق پرداخته شود. یوم الحساب دیگری وجود نخواهد داشت. این روند حتما باید اصلاح شود و این نقد واردی است و تلاش ما حل مسئله است نه پاسخگویی به اشکالی که عنوان شد. 
 
در ادامه، ناصر امانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا به بیان وظایف شرکت «نوسازی عباس آباد» پرداخت و گفت: شرکت موظف به شفاف سازی در خصوص نحوه و چگونگی تسویه مطالبات راکد و نقل از سنوات قبل است، همچنین شرکت موظف است نسبت به تعیین تکلیف وضعیت مالی اسناد مالکیت زمین و مغازه‌ها، ۶ پلاک ثبتی و دو باب مغازه از طرف شرکت «توسعه دیدار ایرانیان» که از بابت مطالبات غیر نقد از سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران دریافت کرده و دارای معارض است، اقدام کند.
امانی ادامه داد: شرکت ملزم به ارائه گزارشی در خصوص وضعیت پروژه‌های مشارکتی که از طریق سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی (مشارکت شرکت عمران سازی شهر کوشا) اقدام به ساخت هتل ۵ ستاره دیدار در بخشی از اراضی عباس آباد به مساحت تقریبی ۱۲۹۷۳ متر مربع که بر اساس مواد ۳ و ۵ قرارداد قدر و سهم سازمان موصوف شامل کلیه پارکینگ‌های عمومی و ۲۹ درصد کاربری‌های پروژه و سهم شرکت عمران سازی ۷۱ درصد پروژه صورت پذیرفته است، است؛ این شرکت همچنین موظف به ارائه گزارش در خصوص انتقال مبالغ مانده ذخیره هزینه‌های عمران اراضی به درآمد سال مالی  ۱۳۹۹ و تعیین تکلیف باقی مانده حساب مذکور و نیز مکلف به تعیین تکلیف ۲۷۷ پلاک ثبتی خارج از نقشه و طرح مصلی امام خمینی (ره) است.
بر اساس توضیحات امانی، بندهای تکلیفی مربوط به سال مالی ۱۴۰۰ برای سال مالی ۱۴۰۱ نیز در نظر گرفته شد.  
 
در ادامه و در جریان بررسی گزارش حسابرسی شرکت نوسازی عباس آباد، محمدحسین حجازی با بیان اینکه ما حساب دائمی و سالیانه در مجموعه داریم، اظهار کرد: از ابتدای تأسیس شرکت عدد مالیاتی وجود داشته که روبه کاهش است. در حساب سالیانه درآمد شرکت روبه رشد است.
وی با بیان اینکه با حمایت اعضای شورا و شهرداری تا امروز وضعیت شرکت مطلوب بوده است، خاطرنشان کرد: شرکت نوسازی عباس آباد رو به توسعه است و مجموعه روبه توسعه که طرح جامع اول آن افتتاح شده و طرح جامع دوم نیز که برای در ۶ ماهه دوم سال است نیازمند نیرو است.
حجازی با تأکید بر اینکه نیروهای اضافه شده به شرکت از مأمورین شهرداری به شرکت است، یادآور شد: تعداد نیروها از ۸۳ نفر به ۹۶ نفر افزایش یافته اما ما تبدیل وضعیت و جذب نیرو نداشتیم بلکه از شهرداری نیرو به شرکت مأمور شده و تعدادی نیز قراردادهای حامیان داشته اند.
مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد تأکید کرد: امیدواریم با حمایت شورا و شهرداری بتوان به گونه ای عمل کرد که شرکت نوسازی عباس آباد بتواند نقش جدی در توسعه گردشگری ایجاد کند.
 
مهدی بابایی، رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران نیز در ادامه با بیان اینکه شاهد رشد مجموعه عباس آباد بوده ایم، گفت: بنده در جلسه قبل درخصوص نگهداشت فضای سبز تذکر دادم اما این موضوع در اراضی عباس آباد دیده نمی‌شود.
وی افزود: فعالیت مجموعه‌هایی در اراضی عباس آباد متوقف شده بود که در دو سال اخیر احیاء شد و امیدواریم این روند تداوم یابد. 
 
گفتنی است بندهای تکلیفی گزارش حسابرس رسمی شورا برای سال‌های مالی 1400 و 1401 با اکثریت آرای اعضا مصوب شد.
 
 
کد خبر: 7-229
 

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: