• سه شنبه ٢٨ فروردين ١٤٠٣-١١:٥٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٦٨٣
شمس‌احسان تذکر داد: 3-228

ساخت مجموعه‌ها و دهکده‌های ورزشی به کجا رسید؟

عضو شورای شهر تهران گفت: قرار است اراضی به مساحت حداقل 30 هزار متر مربع به منظور ساخت مجموعه‌ها و دهکده‌های ورزشی به عنوان معوض در اختیارسازمان ورزش شهرداری تهران قرار گیرد، اما با گذشت بیش از 4 ماه هنوز این امر رخ نداده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، زهرا شمس‌احسان عضو شورای اسلامی شهر تهران در دویست و بیست و هشتمین جلسه شورا در تذکری بر اجرای تبصره مصوبه «مجوز واگذاري و انجام معامله هفت فقره املاک متعلق به شهرداري تهران با ملك موسوم به ورزشگاه تختي متعلق به وزارت ورزش و جوانان» تأکید کرد. 
شمس‌احسان ادامه داد: در تاریخ 01/07/1402 بر اساس صورتجلسه شماره 724959 که فی مابین شهردار تهران و وزیر ورزش و جوانان تنظیم و امضاء شده است؛ شهرداری تهران در راستای اجرای طرح آزاد راه شهید شوشتری و پروژه خط 7 متروی تهران، اقدام به انجام معامله ای کرد که بخشی از زمین مجموعه ورزشی تختی را از وزارت ورزش تحویل گرفت و در ازای ملک مذکور، 7 مجموعه ورزرشی را به اداره کل ورزش و جوانان استان تهران تحویل داد.
رئیس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران گفت: در این راستا شهرداری تهران لایحه ای تنظیم و به صحن شورا ارسال کرد و اعضاء شورای  شهر تهران در دویست و پنجمین جلسه رسمی خود در تاریخ 12/10/1402 به منظور اجراي طرح‌های ترافيكي و توسعه شبكه حمل و نقل شهری (تكميل بزرگراه شهيد شوشتري و توسعه خط 7 متروي تهران)، به شهرداري تهران اجازه داد نسبت به واگذاري و انجام معامله هفت فقره املاك متعلق به خود به وزارت ورزش و جوانان اقدام کند. 
وی افزود: اما در تبصره این مصوبه که با شماره 21388 به شهرداری تهران ابلاغ شد که شهرداري تهران مكلف شد در ازاي املاك واگذارشده، نسبت به تأمين زمين معوض و هم‌چنين اعتبار مورد نياز در لايحه بودجه سال 1403 جهت ساخت مجموعه‌هاي ورزشي جايگزين اقدام کند. 
شمس‌احسان خاطرنشان کرد: علاوه بر تبصره مندرج در مصوبه موصوف، در جلسات و توافقات اولیه ای که در شهرداری تهران در راستای انجام تهاتر مذکور تشکیل شده بود؛ حسب دستور شهردار تهران، سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران موظف شده تا پایان آذر ماه 1402،  اراضی مناسبی در مناطق 13 ، 18 ، 19 ، 20 و 22 به مساحت حداقل 30 هزار متر مربع به منظور  ساخت مجموعه ها و دهکده های ورزشی به عنوان معوض در اختیارسازمان ورزش شهرداری تهران قرار دهد. اما با گذشت بیش از 4 ماه از تاریخ تصویب لایحه و تنظیم صورتجلسه داخلی، هنوز اقدام مؤثری در خصوص معرفی و واگذاری املاک معوض به سازمان ورزش صورت نگرفته است. 
رئیس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران افزود: لذا شایسته است اقدامات لازم ‌نسبت به اجرای این تبصره صورت گیرد و گزارش آن به شورای اسلامی شهر تهران ارسال شود.  
 
کد خبر: 3-228

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: